Nostalgia: przepiękny custom na bazie BMW R7 z 1934 – można go zamówić!

- Piotr Jędrzejak

Oryginalny R7 wygląda przecudownie. Aktualny custom Nostalgia jest równie przepiękny. A co najlepsze, to dzieło sztuki jest powtarzalne i można zamówić swój własny egzemplarz!

Jaki jest najpiękniejszy motocykl, który kiedykolwiek został wyprodukowany? Nie sądzimy, aby odpowiedź na to pytanie w ogóle istniała, ale jednym z pretendentów do tego tytułu z pewnością jest BMW R7 z 1934 roku. Motocykl powstał jako pomysł koncepcyjny, wyprodukowano go wyłącznie jako jedną sztukę i jest przecudowny. W stylu Art Deco, bogaty w geometryczne kształty, wręcz zakrzywia czasoprzestrzeń. Miał kilka nowatorskich rozwiązań, jak pierwsze zastosowanie teleskopowego zawieszenia z przodu. Nigdy nie trafił do produkcji seryjnej, ale inspirację z niego czerpały modele R17 i R5. Zobaczcie jak wyglądał oryginalny model R7:

BMW R7 z 1934 roku.

BMW R7 z 1934 roku.

BMW R7 z 1934 roku.

BMW R7 z 1934 roku.

Oryginalny prototyp BMW R7 został odbudowany przez fabryczny oddział BMW Vintage i zaprezentowano go na Pebble Beach w 2005 roku. Od tego czasu ekipa warsztatu NMoto z Florydy wzięła sobie za cel wskrzeszenie R-siódemki i tak powstał projekt „Nostalgia”. Swoją premierę miał na tegorocznej edycji The Distinguished Gentleman’s Ride i wszystkich powalił na kolana.

Nostalgia BMW R7 R nineT NMoto (3)

Nie ma mowy o dostępie do oryginału, a więc Nostalgia bazuje na aktualnym modelu R nineT. Oczywiście całe nadwozie to już zasługa NMoto – do budowy użyto zarówno maszyn CNC, jak i koła angielskiego. Aby wyglądać tak zachwycająco, fabryczny R nineT otrzymał 74 ręcznie wykonanych części, a w tym zalicza się 11 komponentów od szanowanych dostawców, jak Motogadget. Zdecydowana większość nadwozia wykonana jest z aluminium, dlatego Nostalgia waży mniej niż R nineT i zdecydowanie mniej, niż oryginalny R7.

Chcielibyście mieć go w garażu? Żaden problem.

NMoto aktualnie dostępny jest jako już gotowy motocykl. Nostalgia w bazowej opcji kosztuje 49 500 dolarów i w tej cenie wliczony został koszt fabrycznego R nineT. Klienci otrzymują do wyboru 13 opcji kolorystycznych. Lista oczekujących wciąż jest otwarta, ale póki co złożono już około 50 zamówień pre-order, dlatego czas oczekiwania może wynieść nawet 6 miesięcy. NMoto w maju 2019 planuje również wprowadzić do sprzedaży zestaw do samodzielnego montażu na posiadanym R nineT.

Nostalgia BMW R7 R nineT NMoto (9)

Z warsztatem studiem NMoto skontaktujecie się przez ich stronę nmoto.com. Jak już odbierzecie swoją Nostalgię, prosimy dajcie chociaż zrobić wspólne zdjęcie…

Nostalgia BMW R7 R nineT NMoto (7)

Nostalgia BMW R7 R nineT NMoto (6)

Nostalgia BMW R7 R nineT NMoto (5)

Nostalgia BMW R7 R nineT NMoto (4)

Nostalgia BMW R7 R nineT NMoto (2)

Nostalgia BMW R7 R nineT NMoto (1)

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl