Uślizgi w jeździe sportowej. Jak zaczynać ?

- MotoRmania

Jeżeli chcesz zrobić postęp w jeździe sportowej na asfalcie wyczucie uślizgów jest podstawowym elementem.

Do kontroli uślizgów podczas jazdy sportowej na torze asfaltowym, pomijając żużel,  można w zasadzie dobrze przygotować się na dwa sposoby. Niezłe efekty daje ćwiczenie stuntu. Zaawansowani stunterzy doskonale pracują ciałem w złożeniu podczas uślizgów, rozumieją kontrolę gazu i wiedzą jak kąt złożenia wpływa na zarządzanie uślizgiem. Dla jazdy sportowej ten sposób jest o tyle problematyczny, że progres nie przychodzi szybko – to wiele godzin wyjeżdżonych na placu, na dosyć ciężkim motocyklu. Co oznacza sporo zużytych opon, i mnóstwo siniaków, o ile uda się uniknąć poważniejszych kontuzji. Poza tym uczymy się tam uślizgu dla samego uślizgu w odróżnieniu od koncentracji na manewrze wyjścia z zakrętu. O ile nie ulega wątpliwości, że Stunter13 do spółki z resztą stunterów wymiataliby na torze, to jednak  bardziej praktycznym sposobem jest wykorzystanie mniejszego, lżejszego motocykla i przepracowanie kilku ćwiczeń flat trackowych. Małe motocykle nie powinny nam zrobić krzywdy, a nawierzchnia z niską przyczepnością pozwoli nam od razu pracować na uślizgu. Zrobimy duży postęp już pierwszego dnia. Jedno z podstawowych, może niezbyt spektakularnych, ale prostych i bezpiecznych ćwiczeń jest stałym elementem treningu dzieciaków z Motormania KidzGP.  Dzięki takim prostym zadaniom już w pierwszym roku jazdy nasze dziecki znalazły się w czołówce Pucharu Polski. Możecie je robić w zasadzie wszędzie – odbywa się na małej prędkości, jest bezpieczne, ale wymagające i zmusza do błyskawicznej reakcji – odpowiedniej pracy ciałem. Zobaczcie nasz materiał i spróbujcie 🙂

 

 

 

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl