KTM sprzedaje motocykle klasy Moto3 za 45 000 euro.
Wraz z sezonem 2012 z areny Grand Prix zniknęła klasa dwusuwowych GP 125, a na jej miejscu pojawiły się czterosuwowe dwieściepięćdziesiątki. Moto3 okazało się sporym sukcesem, a jak wyglądają wyścigi, sami wiecie – jest na co popatrzeć. Mimo tego, że na pozycjach startowych aż roi się od Hond, w klasyfikacji generalnej po Sachsenringu króluje Sandro Cortese na KTMie. Pomarańczowi w tym sezonie ma naprawdę dobre wyniki, tym bardziej, że silnik został zaprezentowany w październiku 2011, a pierwsze zwycięstwo odniósł już w trzeciej rundzie.
Austriacy zachęceni tym faktem, postanowili udostępnić swoją wyścigówkę Moto3 dla wszystkich chętnych. Czym więc jest KTM Moto3 250 GPR (Production Racer 2013)? Prawie dokładnie tym samym motocyklem, który widzicie w TV. W wersji produkcyjnej znalazły się kute aluminiowe obręcze OZ zamiast magnezowych. Niewiele słabszą specyfikację mają też zawieszenie WP oraz radialne zaciski Brembo (producenci pozostali ci sami). No i obroty silnika zostały ograniczone z 14 tysięcy do 13 500 obr/min. Mimo tego i tak można pochwalić się mocą na poziomie 50 KM. Jeżeli komuś brakowało będzie totalnej bliskości z Grand Prix, zawsze można zamówić sobie podzespoły identyczne jak w motocyklu fabrycznym.
Jeżeli jesteście zainteresowani tym sprzętem, KTM już rozpoczęło zbieranie zamówień – ostateczny termin to 1. października, a motocykle dostarczone zostaną w lutym 2013. Oczywiście w wersji „ready to race”. KTM Moto3 250 GPR w „podstawowej” specyfikacji kosztuje 45 000 euro (bez VAT), a zamówienia możecie składać na motorsport(at)ktm.com.
Po co komu taki sprzęt? W europie całkiem popularne są narodowe wyścigi klas o regulaminie zbliżonym do Moto3, więc tam nowy KTM na pewno sprawdzi się idealnie. A można strzelać w ciemno, że chętnych zabraknie…
Dane techniczne KTM Moto3 250 GPR (Production Racer 2013):
Silnik: Jednocylindrowy, chłodzony cieczą, 4-suw, DOHC
Pojemność / Średnica x skok tłoka: 249,5 ccm / 81 x 48,5 mm
Moc: min. 37 kW (49,6 KM) przy 13.000 obr/min
Obroty silnika: max. 13.500 obr/min
Zawieszenie przód: WP / DM 45 mm, RCMA3548
Zawieszenie tył: WP, regulowana długość, hydrauliczne napięcie wstępne
Hamulec przód/tył: zacisk Brembo Radial, 290 / 190 mm pojedyncza tarcza
Koła przód / tył: OZ Forged Aluminum 2,5 x 17 / 3,5 x 17
Opony przód/tył: Dunlop 95/70-17 / 115/70-17
Układ wydechowy: pełny, tytanowy układ Akrapovic (max. 108 dB)
Rama: Rurowa stalowa, z regulowanym kątem główki ramy i punktem mocowania wahacza
Waga na sucho/pojemność zbiornika: ok. 83 kg / ok. 11 litrów