Akademia Motormanii: Wyjście z zakrętu cz. 2 – ćwiczenia rozwijające umiejętności na torze i drodze.

- MotoRmania

Zapraszamy na drugi film z naszą propozycją jak pracować nad aspektami sportowej jazdy – a dokładnie nad wyjściem z zakrętu.

Co macie zrobić, aby poprawiać sportowe umiejętności prowadzenia motocykla? Wykonywać urozmaicone ćwiczenia – wystarczy pitbike. Świetnie się nada każdy off roadowy motocykl – ale opony powinny być drogowe ( chcemy mniejszą przyczepność).  Jeżeli nie macie dostępu do off roadowego motocykla to teraz chyba wszędzie można wypożyczyć pita, a najlepiej kupić na spółę z kolegą – wydacie poniżej 3000zł na osobę, będziecie się wzajemnie filmować, mobilizować, dopingować,  a efekty będą bezcenne. Każdego pita bez jakikolwiek modyfikacji możecie zabrać na flat track ( czyli dowolne miejsce o równym gruncie – niewielkiej przyczpności). Normalne drogowe opony, czy slicki się świetnie nadają – nie musicie nic robić. Lejemy paliwo i do dzieła.

Dzisiaj pokazujemy wam jak pracować nad szybkim podniesieniem motocykla do góry i kontrolą uślizgu. Uślizg kontrolujemy poprzez użycie ciała do natychmiastowego „wypionowania” maszyny wraz z dodaniem gazu. Zobaczcie jak powinniście wtedy wyglądać – to zdjęcia zawodnika MotoGP, Frnakiego Morbidelli na ranchu Rossiego.

IMG_7024

Tą pozycję uzyskacie jeżeli wykorzystując tułów przerzucicie go na wewnętrzną, jednocześnie piwotując maszynę do pionu tak szybko jak się da – poniżej podobne zdjęcie w wykonaniu Pejsera, tyle że na nieco wcześniejszym etapie, gdzie jest mniejsza kontra i ciało dopiero wędruje mocno do wewnętrznej. Filmujcie swój trening i porównujcie swoją sylwetkę do najlepszych – nie wzorujcie się na panu Kaziu, Tadku, albo Mańku bo powiedział wam, że jest sekretnym kierowcą testowym Hondy i kiedyś się ścigał. W internecie macie mnóstwo przykładów jazdy najlepszych zawodników świata i  porównujcie swoje sylwetki do nich.

IMG_7030

 

Tą reakcję ćwiczymy po to, aby na asfalcie błyskawicznie podnosić motocykl na przyspieszaniu  i mieć ciało ułożone tak, abyśmy mogli kontrolować slajd bez zamykania rolgazu ( co najczęściej jest drogą do highside’u). Dokładnie tak jak to demonstruje na tym zdjęciu Valentino Rossi.

 

IMG_7031

 

Zapraszamy do przeanalizowania proponowanego materiału treningowego. Wkrótce będziecie znowu mogli działać, a my wam podrzucimy kolejne materiały- oczywiście zapraszamy do przyjazdu na treningowy tydzień do Moto Angeles  :):).  W przyszłości :):)

 

 

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl