Honda wypuści drogową wersję RC213V

- Piotr Jędrzejak

Motocykl będzie czymś w rodzaju modelu RC30 z 1987 roku.

Trzy miesiące temu Honda postawiła na nogi cały świat MotoGP, zdradzając, że pracuje nad uproszczoną wersją swojej maszyny MotoGP. W skrócie, sprzęt ma być tańszy niż fabryczna RC213V i szybszy niż sprzęty CRT (z którymi ma konkurować). Teraz szef Hondy zdradza kolejną nowość – drogowa wersja RC213V jest już drodze!

Dokładnie tak, Honda ma zamiar dołożyć światła do swojej wyścigówki z MotoGP, trochę wyciszyć wydech i sprzedawać jako maszynę drogową!

CEO Hondy, Takanobu Ito:
„Honda rozwija nowy motocykl super sport, który cechował się będzie technologią zaczerpniętą z maszyn MotoGP. Ten motocykl ma zapewnić tą samą pasję i ekscytację, jaką wzbudził model RC30 (VFR750R), kiedy pojawił się w 1987 roku.”

Motocykl ten nie ma być zastępstwem dla CBR1000RR, a raczej ekskluzywnym smaczkiem na samym szczycie oferty. Produkcja motocykla będzie bardzo ograniczona, a cena sięgnie poziomów niezbadanych przez 95% społeczeństwa. Ale czy powstanie Ducati Desmosedici RR było złym ruchem? Mimo ogromnej ceny, Włosi musieli zwiększyć zaplanowaną produkcję ze względu na ogromne zainteresowanie.

Dodaj światła, lusterka, kierunkowskazy i w drogę!

Technologie, o których wspomniał Takanobu Ito, to być może niesamowita skrzynia biegów, dzięki której Hondy królowały w MotoGP, kontrola trakcji oraz startu z najwyższej półki, wysokiej jakości zawieszenie, kosmiczne materiały i tworzywa, a na pewno silnik V4 o pojemności 1000 ccm.

Pytanie tylko jak bardzo wyścigowy będzie ten drogowy motocykl. Będzie to uproszczona wersja wspomnianej maszyny CRT, która jest uproszczoną RC213V, czy wręcz przeciwnie – RC213V z zamontowanymi światłami? Być może czegoś więcej dowiemy się na targach Intermot lub Eicma. Jedno jest jednak pewne, to będzie bardzo specjalny motocykl.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl