World Superbike wraca na tory Laguna Seca oraz Jerez

- Piotr Jędrzejak

Zarządca serii WSBK, Infront Motor Sports podpisał trzyletni kontrakt z torami Mazda Raceway Laguna Seca oraz Jerez de la Frontera

To oznacza, że Laguna Seca zastępuje w kalendarzu obiekt Miller Motorsports Park. Zawodnicy klasy Superbike, bo tylko oni ścigali się w USA, trafią na tor w Kalifornii po raz pierwszy od ośmiu lat. Póki co kontrakt został podpisany na sezony 2013, 2014 i 2015, a data najbliższej okazji pokonania słynnego zakrętu „Korkociąg” to 27-29 września 2013.

Paolo Flamini, szef WSBK oczywiście cieszy się, że wyścigi trafiają na ten prestiżowy obiekt. Jako powód zmiany toru z Miller na Laguna Seca, Paolo wymienia lepszą lokalizację. Kalifornia jest miejscem z niezwykłą tradycją i oferującym znaczące benefity dla przemysłu motocyklowego, sponsorów oraz mediów.

W przypadku hiszpańskiego toru Jerez czas trwania kontraktu jest taki sam, a argumentacja powrotu była podobna. WSBK wraca tutaj, ponieważ jest to miejsce wielkiej tradycji i kultury sportów motorowych. Seria „wraca”, a nie „debiutuje”, ponieważ Superbike’i już kiedyś ścigały się na tym obiekcie. Było to w sezonie 1990 – trzecim roku istnienia wyścigów WSBK. Runda na Jerez będzie spotkaniem finałowym, które rozegra się 20. października sezonu 2013.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl