World Superbike i Supersport – listy startowe na 2018. Co z Polakami?

- Mick

Organizatorzy MŚ opublikowali listy startowe na sezon 2018 serii World Superbike, World Supersport i World Supersport 300. Niestety, nie ma na nich Polaków.

W najbardziej prestiżowej klasie Superbike zobaczymy 21 zawodników na motocyklach aż ośmiu różnych producentów. W czołowych teamach bez większych zmian. Tytułu na Kawasaki bronić będzie Jonathan Rea, u którego boku zobaczymy ponownie Toma Sykesa. Po staremu także u głównej konkurencji. W Ducati znów pojadą Chaz Davies i Marco Melandri, w Yamasze Alex Lowes i Michael van der Mark, a w Aprilii Lorenzo Savadori i Eugene Laverty.

Paweł Szkopek i Pazera Racing liczą na kolejne dzikie karty w WorldSBK2018 - zdjęcie: Fotografia Walerczuk

Paweł Szkopek i Pazera Racing liczą na kolejne dzikie karty w WorldSBK2018 – zdjęcie: Fotografia Walerczuk

Później jednak robi się ciekawie. Honda wystawi nowy duet w składzie Leon Camier i Jake Gagne. Miejsce Brytyjczyka na MV Aguście zajmie Jordi Torres, na którego BMW wskoczy z kolei wracający z MotoGP Loris Baz. Pedercini Kawasaki wystawi innego zawodnika znanego z Grand Prix, Kolumbijczyka Yonny’ego Hernandeza, który startuje także Hondą w FIM EWC. W Puccetti zobaczymy podopiecznego Kenana Sofuoglu, Topraka Razgatlioglu. Ekipa Grillini wystawi nowe Suzuki, którego dosiądą Roberto Rolfo i Gabriele Ruiu. Prywatną Hondą wystartuje Amerykanin PJ Jacobsen, z kolei Yamahy ekipy Guandalini dosiądzie Czech Ondrej Jezek.

Aż 30 zawodników zobaczymy w klasie Supersport choć siedmiu z nich tylko w europejskich rundach. Listę startową otwiera mistrz, Francuz Lucas Mahias, którego partnerem w ekipy GRT ponownie będzie Federico Caricasulo. Włosi wystawią także swojego juniora, Alfonso Coppolę, który awansował na R6-kę w nagrodę za bycie najszybszym zawodnikiem programu Yamahy, Blu Cru, w klasie Supersport 300 (a jednocześnie jej wicemistrzem). W Puccetti Kawasaki ponownie zobaczymy Kenana Sofuoglu, którego partnerem będzie Japończyk Hikari Okubo, przesiadający się na ZX-6R z PTR Hondy. Simona Buckmastera opuścił także Jules Cluzel, którego zobaczymy na R6 w teamie NRT. W PTR wystartuje z kolei zdolny Fin Niki Tuuli.

Dwa motocykle wystawi ekipa Kallio Racing. Nazwisko jednego z ich zawodników wciąż nie jest potwierdzone. Na liście brakuje z kolei Sheridana Moraisa, który miał dysponować podobno potężnym zapleczem finansowym. Czy to właśnie na niego czekamy? Do stawki wracając Ant West (z własnym teamem) i Randy Krummenacher. Dużą ciekawostką jest także debiutująca w klasie ekipa GMT94, specjaliści od wyścigów Endurance, którzy wystawią swojego etatowego zawodnika z FIM EWC, aktualnego mistrza świata Mike’a di Meglio.

Plany Daniela Blina wciąż stoją pod znakiem zapytania - zdjęcia: Mateusz Jagielski

Plany Daniela Blina wciąż stoją pod znakiem zapytania – zdjęcia: Mateusz Jagielski

W stawce World Supersport 300 znalazło się aż 36 nazwisk, w tym dwie zawodniczki; Ana Carrasco i Maria Herrera. Niestety, zabrakło na niej Daniela Blina, tegorocznego zdobywcę Pucharu Polski i Pucharu Europy w klasie 300. Po tym, jak nie udało mu się niestety trafić do Red Bull MotoGP Rookies Cup, 16-letni torunianin rozmawiał z wieloma ekipami WSS300. Niestety część z nich już wcześniej zaklepała swoje składy. Pozostałe bardziej od niekwestionowanego talentu młodego Polaka wolały większe budżety wnoszone przez słabszych ale dysponujących dużymi sponsorami zawodników. Wielka szkoda, że duch sportu przegrał z biznesem, ale mamy nadzieję, że Daniela zobaczymy jednak na torze w sezonie 2018. Pytanie, w jakiej serii?

Jedyną nadzieją na zobaczenie Polaków w mistrzostwach świata pozostają więc już chyba tylko dzikie karty, o które ubiegać się będzie nie tylko Daniel Blin, ale także Paweł Szkopek. 11-krotny mistrz Polski startował w tym roku razem z ekipą Pazera Racing z dziką kartą na niemieckim Lausitzringu. W przyszłym roku team Marcina Pazery ponownie liczy na pojedyncze starty w MŚ.

Pełne listy startowe znajdziecie tutaj.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl