World Superbike – Artur Wielebski ponownie w Pucharze Europy Juniorów?

- Mick

Artur Wielebski, były mistrz Polski klasy Junior Superstock 600 i bezapelacyjnie jeden z najzdolniejszych zawodników znad Wisły, zostaje w Pucharze Europy Juniorów przy mistrzostwach świata World Superbike na kolejny sezon – przynajmniej według wstępnej listy startowej.

W roku 2012 Wielebski był jednym z trzech zawodników zespołu Bogdanka Junior Team Poland, wystawionych przez lubelską ekipę w serii EJC. Dosiadając motocykla KTM 690 Duke, „Arti” zakończył sezon jako najlepszy z Polaków, z dorobkiem 72. punktów, o siedem oczek wyprzedzając trapionego przez kontuzję Adriana Paska. Trzeci z juniorów Bogdanki, Szymon Kaczmarek, zakończył rywalizację na trzynastej pozycji.

Wielebski (z prawej) i Pasek na podium EJC w Assen

Po odwołaniu swojego prezesa, zimą Bogdanka zmieniła strategię sponsoringową i wycofała się ze wspierania swojego zespołu wyścigowego, a dalszy rozwój kariery polskich juniorów stanął pod dużym znakiem zapytania. Organizatorzy EJC opublikowali jednak właśnie wstępną listę startową na sezon 2013, będącą światełkiem w tunelu.

Wielebski, który rok temu dwukrotnie finiszował w EJC na podium (w holenderskim Assen i na niemieckim Nurburgringu), ponownie pojawił się na liście z numerem 30. Starty „Artiego” nie są jednak przesądzone i w dużej mierze zależą od zamknięcia budżetu, którego część udało się już zebrać. Za planem startów w EJC stoi Igor Piasecki, założyciel i wieloletni szef zespołu Bogdanki.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, w sezonie 2013 19-latek z Krotoszyna wystartuje jednak nie na motocyklu KTM 690 Duke, lecz na zupełnie nowej Hondzie CBR500RR, którą po raz pierwszy zaprezentowano pod koniec poprzedniego roku podczas targów Intermot.

Artur Wielebski:

„Staramy się o sponsorów. Póki co jestem na liście startowej, ale nasz budżet wciąż nie jest w pełni zamknięty. Mam nadzieję, że wszystko ułoży się po naszej myśli, ponieważ nie trzeba wiele, a Puchar Europy Juniorów zapowiada się w tym sezonie bardzo obiecująco. Jeśli chodzi o samą rywalizację, to nie będzie łatwo, ponieważ stawka jest liczna i pełna bardzo dobrych zawodników, ale znam już tory i lubię większość z nich, więc zapowiada się ciekawe ściganie. Honda ma chyba trochę mniejszą moc niż KTM, ale liczę, że pod względem prowadzenia będzie bardziej dostosowana do wyścigów. Mam nadzieję, że moja waga i wzrost nie będą problemem. Oczywiście gdybym mógł wybierać, chciałbym wystartować w klasie Superstock 1000, ale to bardzo kosztowne, dlatego chciałbym wystartować w EJC, wygrać ten puchar i w nagrodę awansować do FIM Superstock 1000 Cup.”

Igor Piasecki:

„Co prawda nasza umowa wciąż obowiązuje, ale Bogdanka nie będzie już sponsorowała zespołu. Jesteśmy jednak na etapie rozmów z innymi partnerami i mamy nadzieję, że polscy kibice znów będą mogli na arenie międzynarodowej oglądać polską ekipę, z Arturem w Pucharze Europy Juniorów na czele. Pracujemy nad budżetem i choć Artur jest na liście startowej, jego start nie jest jeszcze przesądzony. Planujemy wystawienie trzech, czterech zawodników, zarówno w EJC, jak i w mistrzostwach Europy Superstock 600, jednak wszystko zależy od budżetu. Jedno jest pewne: nie myślimy o „seniorskim” zespole i MŚ World Supersport. Skupiamy się na młodych zawodnikach, którzy mogą się rozwijać i mają przyszłość w tym sporcie. Mamy nadzieję, że uda nam się zrealizować nasze plany, zamknąć budżet i – podobnie jak w poprzednich latach – dostarczyć wiele radości polskim kibicom wyścigów motocyklowych.”

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl