Marco Melandri wraca do WorldSBK

- Mick

37-letni Marco Melandri zajmie miejsce kontuzjowanego Leona Camiera we włoskiej ekipie Barni Racing, z którą wystartuje w tym roku w pełnym cyklu World Superbike.

W młodości Melandri był gwiazdą wyścigów Grand Prix, sięgając po tytuł w klasie 250 oraz wicemistrzostwo 125 i MotoGP. Przez wiele lat mówiło się o nim, że to następca Valentino Rossiego, ale po kontrowersyjnej przygodzie z Ducati, a następnie rozpadzie ekipy Kawasaki Włoch wylądował w WorldSBK.

Ścigał się tam praktycznie dla wszystkich, od Yamahy, przez BMW aż po Aprilię i Ducati, ale mimo zwycięstw nie był w stanie sięgnąć po tytuł. Rok temu zakończył karierę i skupił się na swojej innej pasji, lotnictwie.

Kontuzja barku z przedsezonowych testów w Aragonii wyeliminowała jednak z tegorocznych startów Brytyjczyka Leona Camiera, który miał startować na Panigale w zespole Barni Racing.

Jego kontrakt został niedawno rozwiązany, a Melandri natychmiast wskoczył na zwolnione miejsce i ma już nawet za sobą testy na torze Cremona.

„Nie wróciłbym w normalnych okolicznościach, ale wygląda na to, że los mnie wybrał – powiedział Melandri. – W ostatnim czasie mogłem odpocząć i zostawić za sobą negatywne emocje. Powrót na tor ożywił stare wspomnienia, a następnie zaczęły dziać się niesamowite rzeczy. Zawsze żałowałem, że nie miałem okazji ścigać się Ducati Panigale V4 R. Co więcej, zespół korzysta z zawieszenia Showa, na którym zawsze dobrze czułem się w MotoGP. Przed nami tylko sześć rund. Wszystkie w Europie, na torach, które lubię, dlatego wysiłek będzie mniejszy i krótszy. Jeśli ktoś mógł namówić mnie na powrót to tylko ten rodzinny zespół, ale dziękuję także Ducati za wsparcie.”

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl