Telemetria i hamowanie: dane od Brembo z toru Indianapolis
Piotr Jędrzejak
19 sierpnia 2013

Z jaką siłą naciskali na dźwignię i jakie przeciążenia uzyskiwali zawodnicy MotoGP na Indianapolis?

Jeżeli nie oglądaliście wyścigu MotoGP na amerykańskim torze Indianapolis, to na pewno czytaliście relację autorstwa Micka. Weekend z pewnością można uznać za udany, a akcji na torze nie zabrakło. Jak zwykle, po kilku wyścigowych dniach Brembo publikuje garść danych telemetrycznych. Na początek poznajcie podstawowe dane o torze.

Indianapolis:
Długość: 4 261 m
Okrążenia: 28
Charakterystyka toru: łatwy
Liczba hamowań: 7
Czas okrążenia spędzony na hamowaniu: 20%

Według producenta hamulców, Indianapolis Motor Speedway jest torem raczej wolnym, wąskim i pomimo 20% czasu okrążenia spędzonego na hamowaniu, jest niezbyt wymagający dla Brembo. Jedyną trudnością jest pierwsze hamowanie za prostą startową, które charakteryzuje przyzwoita długość hamowania zwalniając z prędkości wejściowej 333 km/h do prędkości finałowej 174 km/h na odcinku zaledwie 205 metrów.

Zakręt 1
Prędkość wejściowa: 333 km/h
Prędkość końcowa: 174 km/h
Długość hamowania: 205 m
Czas hamowania: 4,6 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 1,4 G
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 5,2 kg

Zakręt 2
Prędkość wejściowa: 178 km/h
Prędkość końcowa: 105 km/h
Długość hamowania: 77 m
Czas hamowania: 1,4 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 1,2 G
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 4,3 kg

Zakręt 3
Prędkość wejściowa: 247 km/h
Prędkość końcowa: 125 km/h
Długość hamowania: 148 m
Czas hamowania: 4,0 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 1,3 G
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 5,2 kg

Zakręt 4
Prędkość wejściowa: 159 km/h
Prędkość końcowa: 98 km/h
Długość hamowania: 74 m
Czas hamowania: 2,0 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 1,0 G
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 2,2 kg

Zakręt 5
Prędkość wejściowa: 271 km/h
Prędkość końcowa: 107 km/h
Długość hamowania: 200 m
Czas hamowania: 4,6 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 1,5 G
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 5,0 kg

Zakręt 6
Prędkość wejściowa: 215 km/h
Prędkość końcowa: 130 km/h
Długość hamowania: 95 m
Czas hamowania: 2,7 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 1,4 G
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 4,8 kg

Zakręt 7
Prędkość wejściowa: 189 km/h
Prędkość końcowa: 112 km/h
Długość hamowania: 87 m
Czas hamowania: 1,3 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 1,2 G
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 4,3 kg

Piotr Jędrzejak
Redaktor naczelny

Głównodowodzący portalem. Nie je, nie śpi, żyje newsami ze świata motocyklowego. Związany z laptopem. Zdarza mu się poprawiać "waCHacze" po kumplach z redakcji. Po mieście szaleje Street Triplem 675. Skontaktuj się Masz sprawę ? Skontaktuj się:

Materiały premium

czytaj kolejne artykuły