Telemetria i hamowanie: dane od Brembo z toru Indianapolis

- Piotr Jędrzejak

Z jaką siłą naciskali na dźwignię i jakie przeciążenia uzyskiwali zawodnicy MotoGP na Indianapolis?

Jeżeli nie oglądaliście wyścigu MotoGP na amerykańskim torze Indianapolis, to na pewno czytaliście relację autorstwa Micka. Weekend z pewnością można uznać za udany, a akcji na torze nie zabrakło. Jak zwykle, po kilku wyścigowych dniach Brembo publikuje garść danych telemetrycznych. Na początek poznajcie podstawowe dane o torze.

Indianapolis:
Długość: 4 261 m
Okrążenia: 28
Charakterystyka toru: łatwy
Liczba hamowań: 7
Czas okrążenia spędzony na hamowaniu: 20%

Według producenta hamulców, Indianapolis Motor Speedway jest torem raczej wolnym, wąskim i pomimo 20% czasu okrążenia spędzonego na hamowaniu, jest niezbyt wymagający dla Brembo. Jedyną trudnością jest pierwsze hamowanie za prostą startową, które charakteryzuje przyzwoita długość hamowania zwalniając z prędkości wejściowej 333 km/h do prędkości finałowej 174 km/h na odcinku zaledwie 205 metrów.

Zakręt 1
Prędkość wejściowa: 333 km/h
Prędkość końcowa: 174 km/h
Długość hamowania: 205 m
Czas hamowania: 4,6 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 1,4 G
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 5,2 kg

Zakręt 2
Prędkość wejściowa: 178 km/h
Prędkość końcowa: 105 km/h
Długość hamowania: 77 m
Czas hamowania: 1,4 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 1,2 G
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 4,3 kg

Zakręt 3
Prędkość wejściowa: 247 km/h
Prędkość końcowa: 125 km/h
Długość hamowania: 148 m
Czas hamowania: 4,0 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 1,3 G
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 5,2 kg

Zakręt 4
Prędkość wejściowa: 159 km/h
Prędkość końcowa: 98 km/h
Długość hamowania: 74 m
Czas hamowania: 2,0 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 1,0 G
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 2,2 kg

Zakręt 5
Prędkość wejściowa: 271 km/h
Prędkość końcowa: 107 km/h
Długość hamowania: 200 m
Czas hamowania: 4,6 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 1,5 G
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 5,0 kg

Zakręt 6
Prędkość wejściowa: 215 km/h
Prędkość końcowa: 130 km/h
Długość hamowania: 95 m
Czas hamowania: 2,7 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 1,4 G
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 4,8 kg

Zakręt 7
Prędkość wejściowa: 189 km/h
Prędkość końcowa: 112 km/h
Długość hamowania: 87 m
Czas hamowania: 1,3 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 1,2 G
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 4,3 kg

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl