MotoGP – Rossi wygrywa Monza Rally

- Mick

Valentino Rossi zdominował tegoroczną edycję Monza Rally Show, nietypowej imprezy na słynnym włoskim torze, będącej punktem obowiązkowym w posezonowym kalendarzu wielu zawodników MotoGP.

W miniony weekend Polscy kibice sportów motorowych ekscytowali się zakończonym pechowo, ale dominującym startem Roberta Kubicy w Rajdzie du Var oraz decydującym o tytule mistrzowskim wyścigiem Formuły 1. W tym samym czasie na obchodzącym w tym roku swoje 90-lecie torze w Monza na przedmieściach Mediolanu, odbyła się nieco inna impreza, słynny rajd Monza Rally Show.

Swoją sławę wśród miłośników motocykli rajd w ostatnich latach zawdzięcza udziałowi wielu czołowych zawodników MotoGP. Bardzo techniczne, choć dość wolne, odcinki specjalne wytyczone na samym torze i w jego okolicach, gwiazdy MotoGP pokonują w wypożyczonych na weekend rajdówkach. Zwieńczeniem rywalizacji jest wielki finał – Master Show, w tym roku zorganizowany na cześć Marco Simoncelliego, który sam w przeszłości startował w imprezie.

W Monza Rally startują nie tylko amatory i szybcy kierowcy z okolicy, ale także największe gwiazdy sportów motorowych. Wystarczy powiedzieć, że rok temu w Master Show Valentino Rossi przegrał pojedynek jeden na jeden z samym geniuszem WRC, Sebastianem Loebem.

Tym razem głównym rywalem Włocha był gwiazdor 24-godzinnego wyścigu Le Mans, Dindo Capello, któremu „Doktor” nie pozostawił jednak złudzeń, wygrywając zarówno sam rajd, jak i niedzielny Master Show, który z trybun toru Monza oglądało aż 30 tysięcy fanów. 7-krotny MŚ królewskiej klasy wygrał 5 z 9 odcinków specjalnych, odnosząc swoje trzecie zwycięstwo w Monza Rally. Na pozostałych OS-ach najlepszy był Capello, który jednak w klasyfikacji generalnej musiał zadowolić się drugim miejscem.

Jednak z imprezie udział wziął nie tylko Valentino Rossi, który dosiadał Forda Fiesty w specyfikacji WRC. Identycznym autem wystartowali także bracia Brivio: Roberto (w rajdzie za kierownicą, na co dzień mechanik Rossiego) i Davide (jako pilot – słynny manager „Doktora), a także jego najbliższy przyjaciel, Alessandro „Uccio” Salucci. Załogi te zajęły odpowiednio 9. i 13. miejsce.

To jednak nie koniec. Za kierownicą aut WRC debiutowali: Andrea Dovizioso i Jorge Lorenzo. Obaj wystartowali za sterami Citroenów DS3. Choć Lorenzo ma już dość bogate doświadczenie związane z czterema kołami (co prawda wyścigowe: rok startował w wyścigu Endurance w Aragonii i testował bolid GP2), tym razem to Dovizioso okazał się górą, finiszując na najniższym stopniu podium w niedzielnym Master Show i piątym miejscu w generalce.

Daleko w stawce rajd ukończył weteran MotoGP, Loris Capirossi, startujący Peugeotem 207 w słabszej specyfikacji S2000. Na mecie zabrakło niestety innych startujących w rajdzie zawodników: Simone Corsiego i Claudio Cortiego, którego za rok zobaczymy w MotoGP na motocyklu CRT u boku Colina Edwardsa.

Co ciekawe; Lorenzo, Capirossi, Corti i Corsi wystartowali w Monza Rally w barwach zespołu wystawianego przez Giovanniego Cuzari, który w MotoGP i Moto2 kieruje ekipą NGM Mobile Forward Racing.

Na tym kanale YouTube znajdziecie kilka ciekawych filmików z Monza Rally:

Więcej informacji na oficjalnej stronie Monza Rally: monzarallyshow.it

Dla niektórych zawodników MotoGP sezon wcale się jeszcze nie skończył. Już drugiego grudnia w zawodach Supermoto we Włoszech rękawice skrzyżują odwieczni rywale; Valentino Rossi i Max Biaggi, a na starcie pojawią się także m.in. Dovizioso, Pasini, Pirro, Abraham czy Capirossi. Potem Lorenzo i Rossiemu pozostanie już tylko walka o śrubowanie rekordów okrążenia na Nurburgringu w grze Gran Turismo 5, którą obaj namiętnie męczyli przez kilka tygodni minionej zimy.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl