MotoGP, Moto2 i Moto3 na Sachsenringu – łącznie 61 wypadków!

- Piotr Jędrzejak

Wyścigowy weekend na torze Sachsenring okazał się wyjątkowy w aktualnym sezonie Motocyklowych Grand Prix.

Dlaczego? Niemiecki tor przyciągał zawodników… do asfaltu, a to z kolei sprawiło, że centrum medyczne na torze oraz Clinica Mobile miały pełne ręce roboty w naprawianiu zawodników.

W ogólnym rachunku z Sachsenringu pojawiła się liczba 61… Dokładnie tak, sześćdziesiąt jeden wypadków w ciągu jednego weekendu wyścigowego, a kilku zawodników zaliczyło więcej niż jedno przyziemienie – jak Nicky Hayden czy Cal Crutchlow. W samej klasie MotoGP zdarzyło się 20 gleb, z których 3 skończyły się całkiem niemiło. Dani Pedrosa, Jorge Lorenzo oraz Andrea Iannone po swoich wypadkach nie wystartowali już w wyścigu.

Ze wszystkich 61 wypadków, na dobrą sprawę jednak nikt nie odniósł bardzo poważnych obrażeń. Tego niestety nie można powiedzieć o wyścigu drogowym Southern 100, który zabrał trzy życia…

Dla porównania, w sezonie 2011 na Sachsenringu miały miejsce 42 szlify, a w 2012 – 51. Wprawdzie rok temu kilka sesji odbyło się na mokrym torze, ale i tak większość wypadków wydarzyło się na suchej nawierzchni. Problemy zawodnikom sprawia trudny układ niemieckiego obiektu.

Do tego niedogodności dochodzi kolejna. Sachsenring jest torem asymetrycznym; z czternastu zakrętów aż 10 jest w lewo i tylko 4 w prawo. To sprawia problem z utrzymaniem prawej strony opon w odpowiedniej temperaturze, w przypadku kiedy lewy bok łatwo przegrzać i zniszczyć. Właśnie dlatego riderzy z MotoGP obwiniali ogumienie, prosząc Bridgestone o przygotowanie specjalnej, asymetrycznej mieszanki.

W dwóch niższych klasach dostawcą opon jest Dunlop, ale problem jest mniej więcej taki sam. W tym przypadku wprawdzie szum dookoła ogumienia jest zdecydowanie cichszy, a większość winy za wypadki jest sumą zbyt dużych chęci i zbyt małego doświadczenia zawodników Moto2 i Moto3. Mimo tego jednak, tacy zawodnicy jak Pol Espargaro, Scott Redding, Xavier Simeon i kilku innych potrafili dać swoim Dunlopom mocno w kość, co rzeczywiście mogło przełożyć się utratę przyczepności – zobaczcie na fotkę obok, autorstwa użytkownika Tammy Gorali z Twittera.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl