GP Argentyny odwołane – 18 rund w oficjalnym kalendarzu MotoGP 2013

- Piotr Jędrzejak

Ci, którzy mieli nadzieję na wyścig MotoGP w Południowej Ameryce będą musieli poczekać o rok dłużej.

W grudniu 2011 roku zarząd toru Termas de Rio Hondo podpisał z Dorną kontrakt na trzy rundy MotoGP w latach 2013-2015. Wszystko szło zgodnie z planem, a według prowizorycznego kalendarza runda miała się rozegrać 14. kwietnia 2013. W miniony czwartek na obiekt udała się delegacja, aby po raz ostatni sprawdzić tor przez wystawieniem oficjalnej homologacji. Mimo tego jednak, Dorna oficjalnie ogłosiła porzucenie Argentyńskiej rundy.

Powodem jest polityka bezpardonowo wkraczająca w świat wyścigów. Pewien czas temu rząd Argentyny wykupił (przejął?) 51% argentyńskiego oddziału Repsola (Repsol YPF), tym samym nacjonalizując go. To bardzo nie spodobało się hiszpańskiemu rządowi, a sam Repsol rząda od Argentyny 10 bilionów euro zadośćuczynienia. Co więcej, rząd Hiszpanii wydał oficjalne ostrzeżenia dla pracowników Repsola, aby ci unikali podróży do Argentyny ze względów bezpieczeństwa.

To ostrzeżenie zostało zdjęte w ostatni czwartek (w dzień delegacji Dorny i FIM), aczkolwiek wygląda na to, że jest już za późno. Organizacja rundy wymaga od Dorny przetransportowania 270 ton wyposażenia (od samochodów bezpieczeństwa, po system kamer i nadawania), co zajmuje trzy interkontynentalne Boeingi 747, wymaga ogromu czasu organizacji. Dlatego wydarzenie zostało odwołane. Poza tym nie jest tajemnicą, że sponsoring hiszpańskiego Repsola jest jednym z najważniejszych dla serii MotoGP we wszystkich klasach wyścigowych, a Hiszpania to kraj dominujący nie tylko wśród zawodników, ale także wśród zarządu.

GP Argentyny nie zostało jednak porzucone, a tylko odwołane. W roku 2014 wyścig ma się mimo wszystko odbyć. W związku z powyższą decyzją, zmienił się również kalendarz MotoGP. Znów ma 18 rund, a otwarcie sezonu w Katarze przeniosło się z 31. marca na 7. kwietnia.

Kalendarz MotoGP 2013:

7 kwiecień – Katar*, Doha/Losail
21 kwiecień – Americas, Austin
05 maj – Hiszpania (STC), Jerez de la Frontera
19 maj – Francja, Le Mans
2 czerwiec – Włochy, Mugello
16 czerwiec – Katalonia, Catalunya
29 czerwiec – Holandia**, Assen
14 lipiec – Niemcy, Sachsenring
21 lipiec – USA***, Laguna Seca
18 sierpień – Indianapolis, Indianapolis
25 sierpień – Czechy, Brno
01 wrzesień – Wielka Brytania, Silverstone
15 wrzesień – San Marino & Riviera di Rimini, Marco Simoncelli Misano World Circuit
29 wrzesień – Aragonia, Motorland Aragon
13 październik – Malezja, Sepang
20 październik – Australia, Phillip Island
27 październik – Japonia, Motegi
10 listopad – Walencia, Ricardo Tormo-Valencia

* Evening Race – wyścig nocny
** Saturday Race – wyścig w sobotę
*** Only MotoGP class – tylko klasa MotoGP
STC (Subject to the Contract) – z zastrzeżeniem postanowień kontraktu
TBC (To be confirmed) – do potwierdzenia

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl