Alex Márquez najszybszy w testach w Sepang! Ducati dominuje, Yamaha z historycznym przełomem w klubie 1:56.

- Ewa Reyes

Alex Márquez naszybszy w testach w Sepang – zawodnik Gresini Racing MotoGP zakończył testy w Sepang z najlepszym czasem 1:56.493, wyprzedzając Francesco Bagnaię (Ducati Lenovo Team) o zaledwie 0,007 sekundy. Ducati zgarnęło więc dublet, a do elitarnego „klubu 1:56” po raz pierwszy w historii dołączyła także Yamaha. Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP) kontynuował swoje imponujące tempo i zakończył testy na trzecim miejscu.

Rano szybkie okrążenia, po południu długie przejazdy

Poranek w Sepang upłynął pod znakiem rekordowych czasów, natomiast popołudnie poświęcono dłuższym przejazdom. Zagrożenie deszczem sprawiło, że zabrakło końcowych prób bicia rekordów, ale emocji nie brakowało!

Ducati nadal zmaga się z dylematem dotyczącym testowania silnika, ale ich tempo na długich przejazdach wyglądało niezwykle groźnie. Bagnaia, Marc Márquez (Ducati Lenovo Team) i Alex Márquez byli dziś bardzo szybcy. Franco Morbidelli (Pertamina Enduro VR46 Racing Team) ponownie błysnął na jednym okrążeniu, ale wciąż ma rezerwy w tempie wyścigowym. Najszybszym debiutantem ponownie był Fermin Aldeguer (Gresini Racing MotoGP), który zakończył dzień na 11. miejscu.

Franco Morbidelli #21, źródło: http://www.motogp.com

Yamaha zaskakuje – największy rywal Ducati w 2024?

Historyczny wynik Yamahy w klubie 1:56 zrobił wrażenie na całej stawce. Quartararo nie tylko osiągnął najlepszy czas w historii zespołu, ale także imponował tempem na długich przejazdach. Jego zespołowy kolega Alex Rins zakończył dzień na 10. miejscu, Jack Miller (Prima Pramac Yamaha MotoGP) był 12., a Miguel Oliveira 17.

Co więcej, menedżer Ducati Lenovo Team, Davide Tardozzi, przyznał, że Yamaha może stać się ich największym rywalem w tym sezonie. Czy Quartararo będzie w stanie rzucić wyzwanie fabrycznym Ducati?

KTM coraz szybszy – rekord Acosty, problemy Bindera

Pedro Acosta (Red Bull KTM Factory Racing) wykręcił szósty czas dnia i był o półtorej dziesiątej szybszy niż KTM kiedykolwiek w Sepang. Brad Binder miał drobne problemy techniczne w ostatniej godzinie, które przerwały jego symulację sprintu, ale ukończył testy na 13. miejscu. Maverick Viñales zakończył na 16. pozycji, a jego zespołowy kolega z Red Bull KTM Tech3, Enea Bastianini, był 18.

Honda z historycznym progresem – rekordy Mira i Zarco

Johann Zarco (Castrol Honda LCR) i Joan Mir (Honda HRC Castrol) pobili dotychczasowe rekordy Hondy w Sepang. Zarco zakończył dzień na 7. miejscu, a Mir na 8., zapewniając podwójny top 10 dla Hondy.

Nowy szef techniczny zespołu, Romano Albesiano, potwierdził, że Honda wróci do Malezji zamiast planowanego testu w Portugalii. Luca Marini (Honda HRC Castrol) uplasował się na 15. miejscu, a debiutant Somkiat Chantra (Idemitsu Honda LCR) kontynuował progres nieco dalej w stawce.

Somkiat Chantra, źródło: http://www.motogp.com

Aprilia przyspiesza, Bezzecchi robi największy postęp

Marco Bezzecchi poprawił swój najlepszy czas w Sepang o pół sekundy – to największa poprawa spośród wszystkich zawodników zmieniających zespoły. Dzień zakończył na 9. pozycji. Ai Ogura (Trackhouse MotoGP Team) uplasował się na 14. miejscu i liczy na poprawę w time attack podczas testów w Buriram.

Marco Bezecchi, źródło: http://www.motogp.com

Co dalej? Przenosimy się do Tajlandii!

Testy w Sepang dobiegły końca, ale emocje dopiero się zaczynają! Wiele zespołów już leci do Bangkoku na oficjalną prezentację sezonu, która odbędzie się w niedzielę. Następnie w środę i czwartek ruszamy na tor w Buriram na kolejne testy.

🏁 Czy jesteście gotowi? Do zobaczenia na torze! 🏁

Żródło: http://www.motogp.com
Żródło: http://www.motogp.com

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl