RC213V i RS250RW jako prezenty pożegnalne od Hondy dla Daniego Pedrosy

- Piotr Jędrzejak

Na zakończenie swojej 18-letniej kariery w Hondzie, Dani Pedrosa otrzymał dwa motocykle.

W miniony weekend, tak jak co roku, Wielkie Skrzydło zorganizowało swoją podsumowującą sezon imprezę pod tytułem Honda Racing Thanks Day. Odbyła się ona na torze Motegi, a obecni byli wszyscy związani ze sportem i Hondą. Od kadry zarządzającej, przez wszystkich zawodników z różnych dziedzin sporu, a na sporej rzeszy fanów kończąc.

Dani Pedrosa Honda racing thanks day (1)

Było kilka ciekawych atrakcji, jak chociażby pokazowy wyścig na Hondach Cub. Na sam koniec Honda zapragnęła w wyjątkowy sposób pożegnać zawodnika, z którym współpracowała przez 18 lat. Zawodnik ten najpierw zdobył tytuł w klasie 125, następnie w 250-tkach, aż wreszcie w 2006 roku trafił do MotoGP jako „złote dziecko HRC”.

Przejazd Daniego "aleją wspomnień" na Hondzie RS250RW, na której zdobył mistrzostwo GP250.

Przejazd Daniego „aleją wspomnień” na Hondzie RS250RW, na której zdobył mistrzostwo GP250.

Z końcem tego sezonu Dani Pedrosa odchodzi z wyścigów MotoGP, a na pożegnanie Honda wręczyła mu dwa motocykle: jeden to RC212V z klasy MotoGP z 2007 roku, a drugi to dwusuwowy RS250RW, na którym Dani zdobył mistrzostwo w GP250. Prezenty pożegnalne wręczali Dyrektor HRC – Tetsuhiro Kuwata oraz Prezydent Honda Motor Co. – Takahiro Hachigo.

Dani Pedrosa Honda racing thanks day (4) rc213v i rs250rw

Po zakończeniu kariery zawodnika MotoGP, Dani Pedrosa w sezonach 2019-2020 pełnił będzie funkcję kierowcy testowego w zespole KTM. Hiszpan po raz pierwszy wyjedzie nowym motocyklem na tor w następnym tygodniu, gdy na torze Jerez odbędą się testy kilku zespołów MotoGP i WSBK.

Dani Pedrosa wyścig CUB

Dani Pedrosa Honda racing thanks day (5)

Dani Pedrosa Honda racing thanks day (3)

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl