Ducati Desmosedici GP13 – mamy zdjęcia i specyfikację!

- Piotr Jędrzejak

Zobaczcie jak wygląda nowa broń z Bolonii!

Całe Ducati i część Audi jest aktualnie w górach we Włoszech, gdzie odbywa się coroczna impreza Wrooom. Wczoraj wieczorem miejsce miało wydarzenie, na które czekało pół świata, a mianowicie premiera nowego Desmosedici GP13!

Na imprezie obecni byli Nicky Hayden i Andrea Dovizioso z Ducati Corse oraz Ben Spies i Andrea Iannone z satelickiego-fabrycznego Pramac Racing – wszyscy z nich jeździli będą na motocyklach w tej samej specyfikacji. Jesteście ciekawi, jak ona się przedstawia?

Ducati Desmosedici GP13:

Silnik: 4-suw, 90-stopniowy V4, chłodzony cieczą, podwójne wałki rozrządu desmodromicznego, cztery zawory na cylinder
Pojemność: 1000 ccm
Max moc: Powyżej 235 KM
Max prędkość: Powyżej 330 km/h
Przełożenia: Skrzynia biegów Ducati Seamless Transmission (DST), napęd łańcuchem
Zaopatrzenie w mieszankę: Bezpośredni elektroniczny wtrysk Magneti Marelli, cztery przepustnice z wtryskiwaczami nad zawodami motylkowymi, przepustnice sterowane przez nowy system EVO 2 TCF (Throttle & Control Feedback)
Paliwo: Shell Racing V-Power
Olej: Shell Advance Ultra 4
Zapłon: Magneti Marelli
Wydech: Termignoni
Napęd: Łańcuch DID
Rama: Aluminiowa
Zawieszenie: Widelec Öhlins 48mm upside-down oraz tylny Öhlins, ustawienia napięcia wstępnego oraz nowe tłumienia dobicia i odbicia
Opony: Bridgestone 16,5 cala
Hamulce: Brembo, dwie tarcze karbonowe 320 mm z 4-tłoczkowymi zaciskami z przodu, pojedyncza tarcza stalowa z tylu z 2-tłoczkowym zaciskiem
Waga na sucho: 160 kg

Nowe Desmosedici GP13 zobaczymy w akcji na oficjalnym teście w Sepang, Malezja, już 2 lutego. Nowa broń z Bolonii po raz pierwszy stanie wtedy w szranki z nową Yamahą YZR-M1 oraz Hondą RC213V.

Podoba Wam się nowe malowanie?

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl