Wymuszenie… Polski motocyklista pokazuje jak to się robi!

- MotoRmania

Nie znasz dnia, ani godziny – ale kiedy wiesz jak jechać, i jak reagować, to z wielu sytuacji wyjdziesz obronną ręką.

Polski motocyklista, który poprosił nas o nie zamieszczanie jego nazwiska,  ( kanał na YouTube : Latający Holender Pietrano) tak relacjonuje to co zaszło – „Najgorsze są takie wymuszenia. ( …) jechaliśmy 50km/h chociaż nawet auta jadą tam około 80km/h, a tu puszka wyskakuje (…) przedni i tylny hebel w opór.. i ledwo się minęliśmy”. Nagranie pokazuje, że gdyby  jechał tylko trochę szybciej nie miałby szans wyhamować. Jest doskonałym przykładem jak zachowuje się motocyklista z wysokimi umiejętnościami. Pokazał trzy zasadnicze rzeczy, które uratowały jego oraz pasażera : a) prędkość – ze względu na ruch i kiepskie warunki ograniczył prędkość tak, aby zwiększyć czas  na reakcję w nagłych sytuacjach b) obserwacja – relatywnie niewielka prędkość nie uśpiła jego czujności, zbliżał się do samochodów i wypatrywał potencjalnego zagrożenia c) natychmiastowa, umiejętna reakcja – pomimo, że GSX-R600 K6 nie posiada ABS-u reakcja prowadzącego była zdecydowana i pewna. Bardzo ważnym elementem było użycie obydwu hamulców. Zbyt wielu kierowców sportowych motocykli zapomina o używaniu tyłu, który powoduje, że mniej masy przenosi się na przód maszyny, motocykl jest bardziej stabilny i efektywniej wytraca prędkość. Adrian dał przykład fenomenalnie skutecznego hamowania w trudnych warunkach – nie zablokował tyłu, pewnie i z wyczuciem wytracił prędkość przodem. Zapamiętajcie sobie te trzy rzeczy, dostosowujcie prędkość i ćwiczcie od czasu do czasu awaryjne hamowanie nie zapominając o użyciu tyłu. To prawda, że na suchym i przyczepnym asfalcie przy super awaryjnym hamowaniu tylne koło pewnie starci kontakt z asfaltem, ale jeżeli zastosujecie tył niemalże równocześnie z przodem to zmniejszycie taką tendencję ( a lepiej się wytraca prędkość gdy pomagają dwie opony, zamiast jedna) – będzie to bardzo ważne szczególnie w motocyklach, które nie są stricte sportowe. Trzymamy kciuki za wasz sezon 2020.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl