WSBK: Trzech „debiutantów” na podium! Pierwsza „czwórka” w 0,137s na mecie!

- MotoRmania

Elektryzujący pierwszy wyścig sezonu 2020 zapowiada niesamowite widowisko w klasie World Superbike.

Zrzut ekranu 2020-02-29 o 05.49.29

Jonathan Rea tuż po starcie wysunął się na prowadzenie, ale zderzenie z agresywnie jadącym Sykes’em wypchnęło go poza tor i spadł na koniec stawki ze stratą ponad 7 sekund do prowadzących. Bezkompromisowa pogoń spowodowała, że Irlandczyk najpierw niebezpiecznie uderzył w wyprzedzanego Federico Caricasulo, a nieco później nie uratował wywrotki, która zaczęła się uślizgiem przodu w złożeniu, po czym tracąca przyczepność tylna opona obróciła motocykl – spektakularne „kozły” zakończyły wyścig dla obrońcy tytułu. Tymczasem z przodu Sykes na prowadzeniu ciągnął za sobą Reddinga, Topraka, Van der Marka i Lowsa oraz Haslama.  Mniej więcej w połowie wyścigu Redding zdecydował się na atak, a zaraz za nim pod łokieć Sykes’owi weszły obydwie Yamahy. Kilka zakrętów później zawodnik BMW już był za Lowsem i Haslamem, co było początkiem straty kolejnych pozycji. Prowadząca grupa zafundowała fenomenalne widowisko do samego końca – wymiana lakieru na owiewkach, dym spod mielonych opon, odważne wejścia pod łokieć.  Na ostatnich okrążeniach Haslam przestał się liczyć w stawce odpadając ostatecznie na 3 sekundy, za to pierwsza czwórka wpadła na metę razem – wszystkich czterech zawodników dzieliło tylko 0,137s,  co jest drugim „najciaśniejszym” finiszem w historii WSBK.  Toprak wygrał z przewagą zaledwie 0,007 nad Lowsem, a trzeci zameldował się Redding. Cała trójka debiutowała w swoich zespołach – Rzagatilioglu na R1, Lowes na Kawasaki, a Redding po raz pierwszy w WSBK na fabrycznym Ducati. Już nie możemy się doczekać kolejnego wyścigu jutro.

Zrzut ekranu 2020-02-29 o 06.16.13

 

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl