Włókno węglowe vs stal. Dlaczego karbon „nie działa” na drodze, a jest w MotoGP?

- MotoRmania

Sylvain Guintoli ponownie wyjaśnia sekrety MotoGP- tym razem porównuje układy hamulcowe.

Zanim oddamy głos Mistrzowi Świata WSBK i kierowcy testowemu Suzuki kilka słów wstępu. Od roku 2018 zawodnicy MotoGP mają możliwość wybrać tarcze z włókna węglowego o średnicy 340 mm, które dodatkowo są podzielone na dwa typy: High Mass i Standard (low mass).

Niektóre zespoły ciągle używają tarcz o średnicy 320 mm. Ponadto dla każdego wymiaru tarczy hamulcowej i klocka dostępne są dwie różne mieszanki włókna węglowego, różniące się charakterystyką początkowej reakcji i odpornością na wysokie temperatury. Ogólnie rzecz biorąc, istnieje dziesięć różnych opcji dostępnych dla zawodników jeżeli chodzi o wybór ostatecznego rozwiązania. Od Sylvaina dowiecie się na którym torze tarcze o średnicy 340mm są obowiązkowe. Powie wam również ile kosztują 🙂

Węgiel zapewnia dwie zasadnicze rzeczy: zmniejszenie masy nieresorowanej oraz stały współczynnik tarcia od początku do linii mety, Dlaczego nie nadaje się na drogę? Ponieważ działa tylko przy wysokiej temperaturze. Gdybyście wyjechali z garażu i chcieli zahamować przed najbliższym skrzyżowaniem to jest szansa, że obudzicie się dopiero w szpitalu. Posłuchajcie co ma tutaj do powiedzenia fachowiec z najwyższej półki.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl