Wcześniej Husqvarna, teraz Triumph: indyjski Bajaj ogłasza kolejną współpracę

- Piotr Jędrzejak

Miesiąc temu ogłoszono, że Bajaj produkował będzie nie tylko KTMy, ale także Husqvarny. Teraz wiemy też, że Bajaj weźmie się również za nowe Triumphy o małej pojemności.

Indyjski Bajaj to prawdziwy gigant na rynku motocykli. Wprawdzie ostatnio stracił pozycję lidera w rankingu producentów motocykli (na rzecz Eicher Motors, właściciela Royal Enfield), ale to właśnie o Bajaju co chwilę słyszymy na „zachodzie”.

Ostatnio głośno było o chęci wykupienia Ducati. Zaledwie miesiąc temu Bajaj poszerzył swoją współpracę z KTMem, o Husqvarnę.

Bajaj jest właścicielem 48% akcji KTMa, a niedawno współpraca poszerzyła się na bliźniaczą markę Husqvarna. Aktualny plan jest taki, że nowe modele Svartpilen 401, Vitpilen 401 oraz Vitpilen 701 zostaną zbudowane w austriackim Mattighofen i zaprezentowane zostaną w 2018. Po pierwszej serii, produkcja przeniesie się do fabryki Chakan w Indiach, należącej do Bajaja.

Bajaj planuje wnieść Husqvarnę w Indiach i Indonezji na podobny poziom, jak aktualnie KTMa. Biznesplan zakłada wyprodukowanie 100 000 sztuk KTMa i Huski w 2017 roku oraz 200 000 sztuk w 2018 roku. Do tej pory, pod władaniem KTMa, Husqvarna sprzedała 30 000 sztuk w 2017 roku. Bajaj wie co robi – z sukcesami produkuje już Duke’a oraz RC 125 oraz 390 dla KTMa. Za sprawą połączenia się z Bajajem, KTM stał się drugim największym producentem motocykli w Europie.

Teraz brytyjski Triumph ogłasza współpracę bez udziału kapitału z Bajajem. Aktualnie Triumph sprzedaje zaledwie ok. 300 motocykli w Indiach. Dzięki współpracy, Bajaj ma produkować dla Triumpha motocykle średniej pojemności, zarówno na rynek indyjski, jak też globalny.

Jak można przeczytać w oświadczeniu Bajaja: „Mamy nadzieję, że dzięki współpracy wprowadzimy na globalny rynek poszczególne zalety obu partnerów, takie jak pozycja i odbiór marki, design i technologia rozwoju, jakość i konkurencyjność kosztowa, a także światowa dystrybucja.”

Mówi się, że Triumphy budowane przez Bajaja wyjadą z fabryki Chakan, a uplasowane zostaną powyżej KTMów o małych pojemnościach. Obaj producenci póki co nie zdradzają szczegółów, ale być może na horyzoncie znajdą się też Triumphy o małych pojemnościach.

Może więc w końcu zobaczymy Street Triple’a 250? Jego rozwój rozpoczął się w 2013 roku z planem premiery w 2015 r, jednak wcześniej Triumph zakończył rozwój projektu.

Triumph 250 przyłapany w 2014 roku.

Triumph 250 przyłapany w 2014 roku.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl