Herley Knievela oraz Triumph McQueena na aukcji

- Piotr Jędrzejak

To tylko 2 legendarne motocykle wystawione na aukcji pośród 241 niesamowitych jednośladów.

Dom Aukcyjny Bonhams to jedna z najbardziej znanych na świecie instytucji zajmujących się aukcjami antyków oraz wszelkich drogocennych przedmiotów. Ostatnio informowali o znalezieniu kolekcji 8 motocyklich wartych 2 miliony zł. Teraz wielkimi krokami zbliża się Las Vegas Motorcycle Auction. Aukcja odbędzie się już 7. stycznia, a zlicytowanych zostanie 241 unikatowych motocykli. Dwie z ciekawszych propozycji to…

Triumph Bonneville Desert Sled z 1963 roku. Należał do Steve’a McQueena, zmodyfikował go Bud Ekins, a Triumph Desert Sled Steve McQueen (2)pomalował Von Dutch. Ekins był w tamtym czasie prawdziwą gwiazdą offroadu – zbudował Steve’owi offroadówkę i szkolił go na kalifornijskich piaskach i duktach leśnych. W zamian McQueen wkręcił go jako kaskadera w filmach. To własnie Ekins był dublerem w sławnej scenie skoku przez ogrodzenie w „Wielkiej Ucieczce”. Motocykl jest sprzedawany z dokumentami podpisanymi przez McQueena, a Bonhams spodziewa się ceny w okolicach 190 000 – 230 000 złotych.

Triumph Desert Sled Steve McQueen (3)

Harley-Davidson XL1000 Evel Knievel Custom z 1976 roku. Ten motocykl grał główną rolę w filmie 'Viva Knievel!’, Harley Davidson Viva Knievel (1)oczywiście razem z Evelem Knievelem walczącym ze złym gangiem narkotykowym z Meksyku. Motocykl to Ironhead Sportster 1000 z 1976 roku przerobiony przez Buda Ekinsa tak, aby wyglądał i skakał tak jak stuntowy XR750 Evela. Nowe Harleye były dostarczone do salonu HD Dicka Hutchinsa, gdzie Ekins je przerabiał. Po zakończeniu zdjęć do filmu, Hutchins odkupił ten egzemplarz, który następnie stał na wystawie jego nowego salonu. Teraz jest sprzedawany listem Hutchinsa potwierdzającym autentyczność, a w międzyczasie został jeszcze odmalowany przez George’a Sedlaka – artystę, który malował oryginalne motocykle Knievela oraz wszystkie motocykle w filmie. Bonhams spodziewa się ceny w okolicach 310 000 – 390 000 złotych.

Harley Davidson Viva Knievel (2)

Mimo, że te dwa motocykle to jedne z ciekawszych historii, wcale nie są najdroższe. Vincent Black Shadow Special z 1952 roku może przekroczyć 900 000 zł (kilk), a Harley-Davidson z 1908 roku to wydatek nawet 700 000 zł (klik).

Więcej informacji o Harleyu Knievela oraz o Triumphie McQueena. Jeżeli chcecie obejrzeć wszystkie motocykle z aukcji (a polecamy, to świetna rozrywka), wejdźcie tutaj.

Triumph Desert Sled Steve McQueen (1)

Harley Davidson Viva Knievel (4)

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl