Bajaj, KTM i Husqvarna: wspólna platforma jednośladów elektrycznych

- Piotr Jędrzejak

Opracowywana jest wspólna platforma do przeróżnych modeli jednośladów elektrycznych, wpisujących się w kategorie odpowiadające pojemnościom od 50 do 125 ccm.

Indyjski gigant Bajaj dawno temu zainwestował w austriackiego KTMa, aktualnie posiada 48% akcji. Zyskują na tym wszyscy – zresztą chyba widzicie, jak ogromne zamieszanie KTM robi na rynku motocykli od kilku lat, a od niedawna także Husqvarna. Bajaj zresztą także zaczyna pojawiać się w Europie.

Szef KTMa, Stefan Pierer, ma aspirację aby jego firma stała się największym koncernem motocyklowym. Z takimi planami nie może zostać w tyle w kategorii jednośladów elektrycznych. Wprawdzie od 2 lat dostępny jest elektryczny endurak E-XC, ale teraz czas na kolejny rozdział i szeroko zakrojone działania.

W wywiadzie dla Economic Times, dyrektor wykonawczy w Bajaj Auto, Rakesh Sharma zdradził: „Jesteśmy całkiem mocno skupieni na elektrykach. To ważny rozwój na przyszłość. Należy przygotowywać się i uczyć tego rozwoju, gdy technologia postępuje.”

Rzeczywiście pod koniec maja w trakcie testów przyłapane zostały skutery elektryczne Bajaj Urbanite.

skuter elektryczny bajaj urbanite

Rakesh Sharma powiedział, że opracowywana jest platforma elektrycznego jednośladu zasilanego baterią 48V, którego moc może wahać się w zakresie od 3 do 10 kW. Oznacza to, że będziemy mieli do czynienia z elektrykami zaliczającymi się do kategorii jednośladów 50-125 ccm. Platforma będzie gotowa do masowej produkcji w indyjskiej fabryce Pune w 2022 roku. Z tej platformy powstać może sporo różnych modeli, od niewielkich pojazdów do transportu osobistego, przez motorowery i skutery, a na motocyklach i trójkołowcach kończąc.

Elektryki produkowane będą pod trzy marki: Bajaj, KTM oraz Husqvarna. Najpierw trafią na rynek domowy, a następnie „powstaną modele o charakterystyce premium, przeznaczone do eksportu, również do Europy.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl