Backflip na Harley-Davidsonie

- Piotr Jędrzejak

Wiecie do czego służą Harley-Davidsony? Można wymienić sporo różnych czynności, ale pośród nich na pewno nie będzie FMXu, czy wyścigów. 

Powstał jednak taki dzwiny Harley, ale nie-do-końca-Harley, o nazwie XR1200. Skoro Pejserowi podobało się ściganie na nim, to dlaczego nie spróbować pobawić się w FMX? Dokładnie tak pomyślał Chuck Carothers na Gladiator Games w Pradze w 2009 roku. Zobaczcie, co wyszło z próby backflipa:

Ten wyczyn niedługo później powtórzył Kain Saul, tym razem na otwartej przestrzeni. Tak lata 257-kilogramowy motocykl po niewielkich przeróbkach:

To była łatwizna, przecież to jest XR1200, więc żaden z niego Harley. Super, w takim razie Kail wziął na warsztat Road Kinga – 367 kilogramów. Sekwencję zdjęć widzicie poniżej. Nie udało się, bo na wyjściu z ramy było zbyt mało momentu obrotowego i obrotów silnika. Po modyfikacjach  Saul miał próbować po raz kolejny, ale od roku nie ma nowych wieści. Szkoda, bo backflipujący Road King to by było coś!

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl