Triumph Daytona Moto2 765 Limited Edition 2020 już oficjalnie! [dane, zdjęcia]

- Piotr Jędrzejak

Technologia z Moto2 oraz 128 KM mocy i 80 Nm momentu.

Fanatycy zwinnych, szybkich i mocnych motocykli sportowych w klasie 600 w końcu się doczekali. Triumph oficjalnie zaprezentował nową Daytonę o lekko przydługiej nazwie Daytona Moto2 765 Limited Edition. Motocykl zapowiadaliśmy już nie raz, a teraz, w trakcie minionej rundy MotoGP na torze Silverstone, Brytyjczycy urządzili premierę i pochwalili się prawie wszystkimi danymi.

Triumph Daytona 765 Moto2 2020 (6)

Triumph dostarcza silniki do motocykli klasy Moto2. Są to jednostki bazujące na tym, co znajdziemy w drogowym Street Triple 765 RS. Triumph zebrał więc całe doświadczenie, szczególnie w temacie przepływu gazów w dolocie, głowicy i wydechu, a w efekcie otrzymaliśmy limitowaną Daytonę 765.

Triumph Daytona 765 Moto2 2020 (7)

W stosunku do Streeta, silnik otrzymał nowe tłoki, nowe wałki, nowe kanały dolotowe, nowe korbowody, tytanowe zawory dolotowe, zmodyfikowane otwory zaworowe oraz tuleje tłoków z powłoką DLC. W efekcie obroty wzrosły o 600 do poziomu 13 250 obr/min, a wyższy stopień kompresji wynosi teraz 12,9:1. Pojemność to 765 ccm. Efekt to 128 KM przy 12 250 obr/min oraz 80 Nm przy 9750 obr/min.

Wbrew pierwszym obawom, rama nie została bezpośrednio przeszczepiona z poprzedniego modelu. Rama bazuje na poprzedniej, jednak jest to nowa konstrukcja aluminiowa typu twin-spar. Stała się lżejsza, a jej geometrię rozwijano przy użyciu wyścigowego prototypu Triumpha do Moto2.

Triumph Daytona 765 Moto2 2020 (18)

Triumph jeszcze nie pochwalił się jednak wagą nowej Daytony 765. Przy okazji Chief Product Officer, Steve Sargent, zaznaczył w rozmowie z MCN.com: „To jest ostatnia wersja Daytony w obecnej generacji. Jeżeli więc w przyszłości Daytona zostanie wskrzeszona, będzie to zupełnie nowa platforma.”

W podwoziu znajdziemy też niezłe zawieszenie Ohlins – widelec NIX30 i amortyzator tylny TTX36. Hamulce to zaciski Brembo Stylema pracujące wraz z pompą radialną z regulacją siły działania.

Triumph Daytona 765 Moto2 2020 (13)

Wydech skonstruowany został wraz z marką Arrow – ma odzwierciedlać wygląd i wrażenia akustyczne z Moto2, a jednak pozostaje homologowany do użytku drogowego. Owiewki skonstruowane są z włókna węglowego i mają na sobie całkiem atrakcyjne malowanie z motywem flagi brytyjskiej. Na pokładzie jest też ekran TFT, czy quickshifter działający w obie strony. Jest przepustnica ride-by-wire, kilka trybów jazdy oraz ABS i kontrola trakcji, które można dopasować do warunków jazdy.

Triumph Daytona 765 Moto2 2020 (24)

Triumph Daytona Moto2 765 Limited Edition wyprodukowana zostanie w ograniczonej liczbie sztuk. Powstanie 1530 motocykli, 765 sztuk na rynek USA i Kanady oraz 765 sztuk na resztę świata (głównie Europę). Motocykl trafi do salonów na początku 2020 roku. Cena w Wielkiej Brytanii ustalona została na poziomie 15 765 GBP, w przeliczeniu niemalże 76 tysięcy złotych.

Dane techniczne:

ENGINE TYPELiquid-cooled, 12 valve, DOHC, in-line 3-cylinder
CAPACITY765 cc
BORE STROKE78 x 53.38
COMPRESSION12.9:1
MAX POWER128bhp at 12,250 rpm
MAX TORQUE59lb-ft at 9,750 rpm
SYSTEMMulti-point sequential electronic fuel injection with SAI. Electronic throttle control.
EXHAUSTStainless steel 3 into 1 exhaust system. Stainless steel underbody primary silencer. Arrow titanium secondary silencer.
FINAL DRIVEChain
CLUTCHWet Multiplate
GEARBOX6-speed with Triumph Shift Assist
FRAMEFront – Aluminium beam twin spar Rear – 2 piece high pressure die cast
SWINGARMTwin-sided, cast aluminium alloy
FRONT WHEELCast aluminium alloy 5-spoke 17 x 3.5 in
REAR WHEELCast aluminium alloy 5-spoke 17 x 5.5 in
FRONT TYRE120/70 ZR17
REAR TYRE180/55 ZR17
FRONT SUSPENSIONÖhlins 43 mm upside down NIX30 forks with adjustable preload, rebound and compression damping
REAR SUSPENSIONÖhlins TTX36 twin tube monoshock with piggy back reservoir, adjustable, rebound and compression damping
FRONT BRAKEBrembo Stylema 4 piston radial mono-block calipers, Twin 310 mm floating discs, switchable ABS
REAR BRAKEBrembo single piston caliper, Single 220 mm disc, switchable ABS
WIDTH HANDLEBARS718mm
HEIGHT WITHOUT MIRRORS1105mm
SEAT HEIGHT822mm
WHEELBASE1379mm
RAKE23.2°
TRAIL91.1mm
WEIGHTTBC
TANK CAPACITY17.4L
FUEL CONSUMPTION **TBC
CO2 EMISSIONS **TBC

Triumph Daytona 765 Moto2 2020 (15)

Triumph Daytona 765 Moto2 2020 (14)

Triumph Daytona 765 Moto2 2020 (12)

Triumph Daytona 765 Moto2 2020 (23)

Triumph Daytona 765 Moto2 2020 (25)

Triumph Daytona 765 Moto2 2020 (3)

Triumph Daytona 765 Moto2 2020 (26)

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl