KTM 690 SMC-R 2019: mocno odświeżone supermoto [film, zdjęcia, dane + 690 Enduro R]

- Piotr Jędrzejak

Pomarańczowi przypomnieli sobie o jednym z najbardziej radosnych motocykli w swojej gamie – uliczne (nie mylić z zawodniczym) supermoto w postaci 690 SMC-R. Dorzucili nowe zawieszenie oraz elektronikę.

Na pierwszy rzut oka wydaje się, jakby był to dokładnie ten sam motocykl co zawsze, ale w nowych kolorach oklein. Zmiany są jednak znaczne – jedynie rama główna i hamulce pozostały identyczne.

SMC-R na rok 2019 napędzany jest najnowszą generacją silnika LC4, który znany jest z pozostałych 690-tek oraz z Husqvarn. Najmocniejszy na świecie silnik 1-cylindrowy o pojemności 690 ccm generuje teraz 75 KM mocy oraz 73,4 Nm momentu obrotowego, do tego jego praca została wygładzona i poprawiono wszelkie parametry pracy. Zabawa może trwać teraz dłużej, ponieważ zbiornik wzrósł o 1,5 litra do pojemności 13,5 litra. Konstrukcja zbiornika została wzmocniona i stanowi on teraz element nośny (tylna rama pomocnicza jest zbiornikiem paliwa).

KTM 690 SMC-R 2019 (12)

Nowością jest rozbudowana elektronika. SMC-R ma teraz dwa tryby jazdy: Street i Sport. Pojawili się asystenci: zakrętowy ABS (z trybem supermoto blokującym tylne koło), czuła na pochylenia 2-stopniowa kontrola trakcji, MSR – regulacja hamowania silnikiem, a także quickshifter w obie strony. Żeby tradycji stało się za dość, obsługa systemów realizowana jest przez brzydkie, kwadratowe przyciski, a kokpit pozostał bez zmian i wciąż ma ikonki jak z Ursusa.

KTM 690 SMC-R 2019 (17)

Z zewnątrz KTM na węższą budowę, wzorem motocykli offroadowych, co ma zapewniać jeszcze lepsza kontrolę. Przy okazji odświeżono kształt owiewek. Pozycję kierownicy można zmieniać w 4 stopniach, poprawiono kształt kanapy, a KTM twierdzi, że wprawny kierowca wciąż będzie mógł przycierać kierownicą w zakrętach.

KTM 690 SMC-R 2019 (16)

Zawieszenie to nowe produkty od WP. Z przodu pracuje widelec Apex o średnicy 48 mm z pełną regulacją rozdzieloną na dwie golenie. Z tyłu pracuje amortyzator z tej samej serii, również z pełną regulacją. KTM w końcu zrobił to, czego wszyscy oczekiwali od dawna. Wyrzucili poprzednie, dramatyczne opony – teraz SMC-R 690 wyjeżdża na Battlax S21. 690 SMC-R waży 147 kg bez paliwa, czyli ok. 157 kg z pełnym zbiornikiem.

KTM 690 SMC-R 2019 (11)

Przy okazji premiery nowego 690 SMC-R, KTM zaprezentował także jego brata bliźniaka, model 690 Enduro R. Nowości w konstrukcji i elektronice są dokładnie takie same. Różnice względem modelu supermoto to tryby jazdy (Street oraz Offroad) oraz obecność offroadowego zawieszenia WP Xplor – posiada skok 240/240 mm oraz pełną regulację. Koła mają 21 i 18″ średnicy. 690 Enduro R waży 146 kg bez paliwa.

KTM Enduro R

KTM 690 SMC-R 2019, dane techniczne:

dane techniczne KTM 690 SMC-R 2019

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl