Harley-Davidson potwierdza: mały model 338ccm produkowany w Chinach już w 2020

- Piotr Jędrzejak

2 cylindry w rzędzie, pojemność 338 ccm i produkcja w całości w Chinach. Póki co ani słowa o dostępności w USA lub w Europie…

Kilka dni temu rzeczywistość motocyklowa zelektryzowana została dwoma doniesieniami. Harley ma zamiar nie tylko wprowadzić mały model o pojemności znacznie poniżej 500 ccm, ale ponadto ma być on produkowany w Chinach. Teraz Harley-Davidson potwierdza – to fakt.

W oficjalnym komunikacie pojawiły się dwie grafiki nadchodzącego motocykla oraz kilka wstępnych faktów.

Jakiej nazwy można się spodziewać? XR338, XR350?

Jakiej nazwy można się spodziewać? XR338, XR350?

Za sprawą grafik wiemy, że motocykl będzie czymś w stylu nakeda. Poza tym mamy potwierdzenie, że napędzi go silnik o pojemności 338 ccm. Najprawdopodobniej będzie to 2-cylindrowy układ rzędowy. O małym V-Twinie można zapomnieć.

Potwierdzono także, że mały Harley produkowany będzie w całości w Chinach, we współpracy z fabryką Qianjiang Motorcycle Company Limited. To dobra wiadomość, ponieważ to właśnie ta fabryka stoi za wskrzeszeniem małych Benelli w ostatnich latach. Fabryka należy do koncernu Geely, producenta samochodów i właściciela m.in. Volvo Cars.

Harley-Davidson zapowiada, że sprzedaż ruszy w 2020 roku. Nowy model dostępny będzie najpierw wyłącznie w Chinach, a później w pozostałych częściach Azji.

Co ciekawe, Harley ani słowem nie wspomina o Europie czy USA. Czy „mały HD” wjedzie na Stary Kontynent, celując w początkujących motocyklistów? Inwestycja w Chinach to wyłącznie wejście na ogromny rynek azjatycki, czy może ma coś wspólnego z wojną celną pomiędzy USA i Europą?

Harley Davidson 338 chiny xr338 xr350

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl