Na czym trenują gwiazdy MotoGP? Ile to kosztuje?

- MotoRmania

Wczoraj informowaliśmy, że Marc Marquez wrócił do treningów. Dzisiaj powiemy więcej o tym na czym trenują zawodnicy.

Zestaw szkoleniowy zawodników z najwyższej półki MotoGP i WSBK to maszyny do flat tracku ( tutaj zazwyczaj 450-tki crossowe, obniżone i  na odpowiednich kołach), motocykle supermoto, oraz MiniGP.  Jeżeli chodzi o te ostatnie to zawodnicy są sponsorowani przez dynamicznie rozwijającą się włoską firmę Ohvale. Większość z nich otrzymało najwyższe modele z ich oferty ( GP-0) za które niestety trzeba zapłacić ponad 5 000 euro, czyli ponad 20 000zł. To 190-tki o mocy 26KM na 10 calowych kołach.  Jeżeli chcecie ich naśladować to kupowanie tak drogiego MiniGP nie jest absolutnie konieczne – produkty Kayo, czy hiszpańskiej odmiany MIR o pojemności 220cc i 16KM mocy są tutaj doskonałym zamiennikiem – dodajmy, że o połowę tańszym ( LocoGP oferuje w Polsce 220-tki IMR za 10500zł).  Po prostu macie prostsze zawieszenie, tańszą ramę i mniejszą moc – ale do treningów nie potrzeba wam nic więcej.

thumb2-ohvale-gp-0-190-daytona-2019-side-view-new-sport-bike-racing-motorcycles

Minusem MiniGP jest niska moc i rozmiar – jeżeli masz 190cm wzrostu (lub więcej) to delikatnie mówiąc nie będzie to twoje naturalne środowisko. Na treningach w Moto Angeles mieliśmy osoby dwu metrowe i dawały radę, ale w takim przypadku doradzalibyśmy na co dzień coś większego – używane Moto5, czyli maszynę o pojemności 250cm na dużych kołach można kupić w Hiszpanii już za 3000zł – to będzie prawie nowy sprzęt po jednym sezonie, z chińskim silnikiem Kayo, który jest niezwykle trwały i wytrzymały ( w tym przypadku chińskie oznacza tylko „tanie” – to produkt z wysokiej półki jakościowej).

Dlaczego Marquez i tacy zawodnicy jak Zarco wsiadają też na mocniejsze maszyny o mocy ponad 50KM i co to jest? Hiszpańska firma BeOn Automotive oferuje kity do przeróbki crossowych 450-tek.

Zrzut ekranu 2020-01-31 o 07.35.21

 

 

Koszt takiego zestawu to 4450 euro – w skład wchodzi to co widzicie na zdjęciu poniżej, a wybrać to można dla każdego modelu. Przerabiacie swoją crossowkę bez inwazyjnie – czyli możecie potem przywrócić ją do stanu pierwotnego.

Zrzut ekranu 2020-01-31 o 07.34.26

 

 

Dlaczego taki motocykl? Więcej mocy pozwala na dodatkową pracę związaną z podnoszeniem motocykla z zakrętu – na MiniGP, kiedy masz przyczepne opony w zasadzie jest ciężko o uślizg. Możesz dać 100% gazu i nie specjalnie przejmować się możliwością highside’u na wyjściu z zakrętu. To rozleniwia – twoja praca ciałem podnosząca motocykl może być zaniedbywana. Na maszynie z mocą ponad 50KM i wagą 100kg nie możesz już sobie pozwolić na lenistwo w tym aspekcie.

Zatem jaki jest perfekcyjny zestaw do ćwiczeń. MiniGP po to aby walczyć z małym i niestabilnym motocyklem, ćwiczyć pozycję na wejściu, i mocno pracować ciałem. Motocykl flat trackowy po to aby wyczuwać uślizgi i slajdy, uczyć się szybkiej reakcji ciałem podnoszącej motocykl na wyjściu z zakrętu. Supermoto, aby ćwiczyć późne dohamowania i intensyfikować wyczucie uślizgów na asfalcie. Motocykl z kitem BeOn, który pozwala nam ćwiczyć kontrolę mocy na małych torach „kartingowych”.  Naturalnie dla zawodników z najwyższej półki dostępność do różnych maszyn nie jest problemem.  My możemy oszukać system pracą. MiniGP możecie kupić używane za około 7-8k, a potem wystarczy crossowa 450-tka. Tutaj wystarczy zmienić koła, aby trenować flat trackowo, a po dokupieniu kitu BeOn możecie nią jeździć po torze asfaltowym.  Przebieranie jej będzie czasochłonne, ale jeżeli ci zależy na kompleksowym treningu to warto.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl