Strefa Czystego Transportu w Krakowie praktycznie zlikwidowana

- Piotr Jędrzejak

Teraz do Strefy będzie mógł wjechać każdy, każdym pojazdem, w godzinach 6:00 – 20:00, przedstawiając się jako klient lub kontrahent. Strefa więc praktycznie przestaje istnieć.

Dnia 5 stycznia w Krakowie ruszyła Strefa Czystego Transportu. Na terenie kwartału Kazimierz wprowadzone zostały znaczące ograniczenia ruchu. Celem była redukcja smogu w Krakowie – tak jakby ograniczenie ruchu na niedużym terenie miało to jakkolwiek zmienić… Całkiem niedawno za to słychać było protesty przedsiębiorców, przede wszystkim właścicieli restauracji i podobnych lokali. Donosili oni, że liczba klientów spadła o ok. 30%, żądając likwidacji Strefy.

Zaledwie 2 miesiące po wprowadzeniu Strefy, wczoraj, 6 marca Rada Miasta przyjęła drastyczne modyfikacje Strefy. Swoje propozycje przedstawił prezydent miasta oraz grupa radnych. Obie poprawki poszerzały zakres czasowy dostaw i możliwości wjazdu dla różnych kierowców. Obie poprawki zostały przyjęte, a więc teraz zasady wjazdu stały się niezwykle liberalne…

Dostawy będą mogły być realizowane w godzinach 06:00 – 12:00 oraz 17:00-20:00. Poza tym, w godzinach 9:00 – 17:00 do Strefy będą mogli wjechać wszyscy, którzy przedstawią się jako kontrahenci lub klienci. W praktyce oznacza to, że w godzinach 6:00-20:00 na obszar Kazimierza może wjeżdżać każdy, dowolnym pojazdem.

Strefa Czystego Transportu w takiej odmianie obowiązywać ma do końca roku, a do 3 grudnia urzędnicy mają przedstawić analizę tego, jak Strefa spełnia swoje funkcje. Dyrektor Zarządu Transportu Publicznego, Łukasz Franek jest oburzony zmianami:

„Strefa w dotychczasowym kształcie udowodniła, że działa. Gdyby nie działała, to nie byłoby tej dyskusji. Radni nie mieli dziś odwagi przyznać, że chcą likwidacji strefy. Przyjęli zatem projekt uchwały, który likwiduje niemal wszystkie wymogi, oficjalnie pozostawiając SCT jak twór istniejący. Istnieć będzie tylko formalnie, bo w tej formie to wydmuszka.

Wstyd dziś mówić, że Kraków ma Strefę Czystego Transportu. Bo realnie jej nie ma.”

Wiceprezydent Andrzej Kulig rozważa przywrócenie Strefy Ograniczonego Ruchu na ulicach Kazimierza.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl