Już wiadomo! Nowy CBR1000 RR-R ma 217KM

- MotoRmania

IMG_4589Czy to wystarczy, aby wrócić do gry w WSBK ?

Honda rzeczywiście podeszła do tematu na poważnie. Wygląda na to, że zrobiła replikę swojego motocykla z MotoGP – na tyle na ile to możliwe dla wersji drogowej. Zewnętrzne podobieństwo jest ogromne. Owiewki wraz ze skrzydełkami wydają się być żywcem ściągnięte z RC213V-S. Waga pozostała na poziomie 201kg, ale znacznie wzrosła moc – 217 KM przy 14 500 obr/min, a maksymalny moment obrotowy wynosi 113 Nm przy 12 500 obr/min.

System zarządzania mocą to znany już z poprzedniego modelu  HSTC – mamy tu obowiązkowe rzeczy takie jak „wheelie control”, czy kontrolę startu, ale także możemy wpływać na siłę hamowania silnikiem. . Na pokładzie znalazł się również tryb Start Mode.

Nowy Fireblade posiada bezwładnościowy moduł pomiarowy (IMU), 3-poziomową elektroniczną amortyzację widelca (HESD) oraz zawieszenie Showa.

Nowa rama współpracuje z wahaczem wzorowanym na tym z MotoGP ( jest dłuższy niż poprzednio). Hamulce jak zwykle pochodzą od firmy Nissin.

Hondzie najbardziej do tej pory brakowało mocy oraz kompetencji trakcyjnych podwozia – teraz wygląda na to, że te najważniejsze słabe punkty zostały zaadresowane. Czy w połączeniu z Alvaro Bautistą to wystarczy, aby sięgać po zwycięstwa w Mistrzostwach w Świata Superbike? Czas pokaże, ale wygląda to całkiem nieźle.

IMG_4590 IMG_4591 IMG_4592

 

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl