Zupełnie nowe BMW S1000RR przyłapane!

- Piotr Jędrzejak

My tu gadu gadu, a BMW znowu planuje rozerwać rynek superbików na strzępy.

BMW S1000RR pojawiło się na rynku w 2010 roku i natychmiast stało się hitem, a można wręcz rzec, że liderem. Mimo, że przez minione 7 lat pojawiło się kilka zmian i modyfikacji, to S1000RR jest w gruncie rzeczy tym samym motocyklem. Ten stan rzeczy niebawem ulegnie zmianie – redakcja motorcyclenews.com publikuje doniesienia i zdjęcia nowego modelu.

Pozostali producenci nie śpią. Nowe Fireblade oraz GSX-R1000 są z pewnością mocną konkurencją. Ducati szykuje właśnie nowego superbika V4, a w ciągu dwóch lat pewnie zobaczymy też nowe ZX-10R oraz YZF-R1. Pytanie tylko, kto ustawi poprzeczkę najwyżej?

BMW S1000RR 2019 (3)

Nowy S1000RR to radykalna zmiana. Przede wszystkim motocykl wygląda na maleńki. Jest krótki i zwarty. Tylna rama pomocnicza z symbolicznym zadupkiem to nowa konstrukcja. Zniknęły asymetryczne światła na rzecz ogromnego wlotu powietrza i soczewek z LEDami. Przednie kierunkowskazy znalazły się w lusterkach. Nie wiemy, czy to tylko iluzja ze zdjęcia, ale można odnieść wrażenie, że tylne światło zostały wkomponowane w kierunkowskazy. (Mniej do zdejmowania przed wjazdem na tor?)

Zgodnie z trendami i wymogami rozbudowanej elektroniki, zegary zastąpione zostały potężnym ekranem TFT. Można spodziewać się możliwości ustawiania dosłownie każdego parametru pracy oraz komunikacji z urządzeniami mobilnymi.

BMW S1000RR 2019 (2)

Wprawne oko zauważy nową konstrukcję silnika. Część elementów zamieniło się stronami, a inne zupełnie zmieniły swoje ulokowanie. Niewykluczone, że w nowej jednostce wał korbowy kręcił się będzie w przeciwną stronę. Mówi się też o spełnianiu normy Euro5 (obowiązującej od 2020), a kompaktowy rozmiar układu wydechowego jest wręcz szokujący.

Podwozie to zupełnie nowa konstrukcja. Widelec wygląda podobnie, ale pytanie, co kryje się wewnątrz. Tylny amortyzator i wahacz są całkowicie nowe. Jeżeli liczycie na sterowanie elektroniczne (może też aktywne) z poziomu ekranu TFT, na pewno się nie przeliczycie. Przednie zaciski hamulcowe są potężne, jednak trudne do zidentyfikowania. Rama wciąż wygląda na aluminiową, jednak o odmienionym kształcie.

BMW S1000RR 2019 (1)

Przyłapany model testowy wygląda na dość dopracowany projekt, jednak źródła MCN sugerują, że radykalnie nowy S1000RR zaprezentowany zostanie w drugiej połowie 2018 roku, jako model 2019.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl