Dyrekcja Dróg zauważyła korzyści, jakie niesie za sobą stosowanie jednośladów w służbach. 

W Polsce działa sporo ratowników na motocyklach. Świetnym przykładem jest Fundacja Jednym Śladem, która nie tylko promuje bezpieczeństwo, ale także ma swoich ratowników na motocyklach. Jak na FB nformowaliśmy z warszawskich targów WMS 2019, europejska centrala Yamahy doceniła niezwykle ważną rolę społeczną, jaką odgrywają ratownicy na motocyklach i z tej okazji Yamaha przekazała Fundacji przygotowanego do służby Tracera 900. Świetna niespodzianka i fenomen na skalę świata.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad również zauważyła, jak fantastyczną rolę mogą pełnić motocykle. Na autostradę A4 w woj. opolskim wyjeżdża właśnie pierwszy w Polsce „drogowy patrol motocyklowy GDDKiA„!

Jak czytamy w komunikacie GDDKiA:

„Zastosowanie motocykli do patrolowania autostrady ma na celu zwiększenie mobilności i poszerzenie możliwości operacyjnych służb drogowych w zarządzaniu ruchem z elementami ratownictwa medycznego.

Patrole motocyklowe GDDKiA w sytuacjach zdarzeń drogowych mają większe możliwości dojazdu do wypadków drogowych omijając powstające zatory. Pomogą w regulacji ruchu, a w trybie patrolowym pomogą zabezpieczać uszkodzone pojazdy stojące na pasie awaryjnym. Motocykle są wyposażone w ostrzegawczą sygnalizację świetlną oraz medyczne zestawy ratownicze. Patrole motocyklowe w miarę potrzeb będą udzielać pomocy przedmedycznej.

 Zadania patrolu motocyklowego to:

- udział w usuwaniu skutków wypadków komunikacyjnych na autostradzie,

- zabezpieczenie węzłów oraz dróg wyjazdowych z autostrady w zakresie regulacji ruchu,

- udzielanie pomocy przedmedycznej poszkodowanym w wypadkach komunikacyjnych

- działania w celu udrożnienia korytarza ratunkowego na autostradzie,

- zabezpieczenie pojazdów uszkodzonych i unieruchomionych na pasie awaryjnych do czasu przyjazdu pomocy drogowej.”