Chińczycy atakują – kupują licencje i rozwijają coraz lepsze silniki.

- MotoRmania

 

Chiński gigant Zongshen kupił licencję na rzędowy dwucylindrowy silnik Nortona o pojemności 650 cm3 już w 2017 r. -teraz samodzielnie ją rozwija.

Raporty w Chinach podają, że Zonghshen samodzielnie stworzył własną wersję 849 cm3 z większą mocą i momentem obrotowym niż silnik Nortona, na którym jest oparta. Nowy silnik Zongshena jest wizualnie identyczny z silnikiem Nortona, który powstał po przecięciu ( poprzecznym) silnika z modelu V4RR czyli  Superike’a opracowanego przez mistrzów inżynierii Ricardo. Pod koniec ubiegłego roku Zongshen zaprezentował już takie maszyny z silnikiem Nortona jak „ZS650” o pojemności 650 cm3,  RX6 i t RK6. Teraz ogłoszono pochodną „ZS850” o większej pojemności, mocy i momencie obrotowym. Chińczycy obniżyli moc 650-tki z 84 do 70KM czym zapewne osiągnęli większą trwałość jednostek. Jednak przy nowej wersji rozwierconej do 849cc moc osiągnie 94Km i będzie uzyskiwana już przy 8500 obr./min. ( w porównaniu z 11 000 dla mniejszej pojemności).  W najbliższych latach możemy się spodziewać ataku tanich pojazdów z Chin z silnikami o większej pojemności, a atutem będzie to co zwykle – cena.

zongshen zs850 engine

 

 

 

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl