Yamaha XVS650 Custom i samotna podróż po Skandynawii

- MotoRmania

Niewiele planowania i 2800 kilometrów przebiegu.

Tym razem w naszej skrzynce mailowej znaleźliśmy wiadomość od Szymona. Niedawno wrócił z podróży po Szwecji i Norwegii, wszystko nagrał kamerą, a teraz chce podzielić się z Wami swoimi wrażeniami. Sprawdźcie:

Cześć! Na MotoRmanii jest już sporo relacji ze wspaniałej Skandynawii (szukajcie ich tutaj – przyp. red.), jednak postanowiłem, że chętnie podzielę się z czytelnikami swoją przygodą. Plan wycieczki kształtował się następująco:

mapa podgladowa

Tak mniej więcej wyglądała trasa – przyp. red.

Trasa:
Nynäshamn (Sztokholm) – promem, około 19 godzin rejsu.
Karlstad
Oslo
Nesbyen
Valle
Stavanger
Bergen
Gol
Oslo
Orebro
Sztohholm
Nynäshamn

Przygotowanie:
Szczerze mówiąc, słabe. Plan na wyjazd był zarodkiem 3 miesiące przed. Sprzęt wodoodporny zakupiony 2 miesiące przed. Śpiwór, karimata, kuchenka gazowa – niezbędniki na kempingach. Maszyna to dzielna Yamaha XVS650 Custom z 2000 r. Rolka Leoshiego zamocowana do siedzenia pasażera pasami, linkami i siatką razem z całym osprzętem do spania. Pełna skóra do jazdy z wysokimi butami turystycznymi, w razie czego dżinsy motocyklowe i krótkie twarde buty do jeżdżenia po mieście.

Podróż i wrażenia:
Bezcenne… Nie da się tego opisać słowami. Ciężko to streścić na filmie, dlatego jest to tylko próba pokazania Wam tego, co można tam zobaczyć. Z całkowitego przebiegu 2800 km (latałem jeszcze po miastach i okolicach, jak odstawiłem balast), tylko 500 km zostało zrobione w deszczu. Noclegi raczej na kempingach, chociaż udało mi się odwiedzić moich przyjaciół – jednego niedaleko Oslo, a drugiego w Stavanger. Chociaż wyjazd miał być grupowy, podróżowałem solo, bez żadnej muzyki i innych gadżetów. Tylko ja, motocykl i … owce 😉

Zapraszam do obejrzenia filmu, mam nadzieję, że zainspiruje kogoś do zorganizowania takiej wyprawy.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl