BMW S1000RR 2015 – RRewolucja [test]

- Pejser

R - Paliwa Miles Circle K na testy MotoRmaniaStrona techniczna BMW S1000RR – model 2015

Silnik

Nowy silnik osiąga teraz 199KM (146kW) przy 13,500 obr./min., co oznacza wzrost o 6KM w stosunku do poprzedniej jednostki. Maksymalny moment obrotowy wzrósł zaledwie symbolicznie z 112 do 113 Nm osiąganych przy 10,500 obr./min. Zwiększono jednak zakres, w którym jednostka zapewnia wartości momentu zbliżone do maksymalnej – już przy 9,500 osiągamy 112Nm, a przy 12000 obr./min. ciągle mamy 113Nm do dyspozycji. Maksymalna prędkość obrotowa silnika nie została zmieniona (14,200 obr./min.). Lepsze osiągi zawdzięczamy modyfikacjom głowicy, nowej geometrii zaworów ssących, większemu airboxowi oraz pełnemu fly-by-wire.

Podwozie

Motocykl udało się odchudzić o 4kg. Obecnie, ze zbiornikiem paliwa zatankowanym pod korek oraz z systemem ABS-u, nowy S1000RR waży 204kg. W największym stopniu przyczynił się do tego nowy układ wydechowy – o 3kg lżejszy od poprzednika. Rama otrzymała lżejszą część tylnej konstrukcji – silnik został nachylony do przodu pod kątem 32 stopni. Nachylenie kąta główki ramy wzrosło o 0.5 stopnia do 66.5. Mocowanie wahacza obniżono o 3mm, a rozstaw osi wydłużono o 15mm do 1,432mm. Szerokość kierownicy została zwiększona o 5mm z każdej strony. Nowa rama i zwiększone możliwości regulacji zawieszenia miały na celu zwiększenie wyczucia przedniego koła motocykla.

BMW S1000RR 2015 - test Motormania (11)

CO MÓWI PRODUCENT

„Podczas codziennej jazdy, dynamicznego pokonywania podmiejskich zakrętów czy na torze –  nowy S1000RR dominuje w każdym aspekcie.”

CO MY MÓWIMY

Nie mieliśmy jeszcze szansy jeździć na podmiejskich zakrętach, ale BMW to jedyny producent, który mówi mniej, a dostarcza więcej. S1000RR jest wyjątkowe.

POZYCJA/KOMFORT

Poprzedni model S1000RR należał do jednego z najwygodniejszych drogowych superbików. Jeżeli nie mieścisz się na RSV4, to S1000RR będzie Twoim zbawieniem.

JAKOŚĆ WYKONANIA

Brak jakichkolwiek negatywnych uwag. Kiedy przyglądasz się nowemu BMW masz ochotę przenieść się za Odrę i zmienić obywatelstwo. Niemcy mogą być dumni.

NIE DAJ SIĘ NABRAĆ

Że do analizy telemetrii (oferowanej opcjonalnie) potrzebujesz tabunu specjalistów. To nie jest chirurgia mózgu. Każdy sobie z tym poradzi, jeżeli będzie chciał.

ZA, A NAWET PRZECIW

+ elektronika, moc silnika, telemetria, wszystko

– brak rządowego programu dofinansowania zakupu S1000RR

BMW S1000RR 2015 - test Motormania (10)

Dane techniczne

Silnik
Typ                            999cc, 4 cylindry w rzędzie
Śred. x skok.               80mm x 49.7 mm
Stop. sprężania          13:1
Zasilanie paliwem      elektroniczny wtrysk
Moc maks.                   199KM@ 13,500
Maks moment.            113Nm@ 10,500

PODWOZIE
Rama  aluminiowa
Zawieszenie przód: śrd. 46mm, pełna regulacja
Zawieszenie tył: amort. centralny
Hamulec przód:  4 tłoczki, tarcze 320mm, ABS
Hamulec tył: tarcza 220mm, 1 tłoczek ABS

WYMIARY
Rozstaw osi: 1438mm
Wysokość siodła: 815mm
Masa sucha: 199kg (z pełnym bakiem)
Pojemność zbiornika paliwa: 17.5L

BMW S1000RR 2015 - test Motormania (0)

L - Paliwa Miles Circle K na testy MotoRmania

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl