Walka o chętnych na zakup motocykli klasy 125 właśnie się rozpoczyna. Ciężką artylerię wytoczyła właśnie firma Barton z  modelami Falcon i N125 kosztującymi poniżej 5000zł.

Tekst: Pejserini & Pasio
Zdjęcia: Tomek „jestem przeziębiony” Parzychowski

Wprowadzenie przepisów pozwalających prowadzić jednoślady na podstawie prawa jazdy kategorii B najwyraźniej zrobiły wśród Polaków większą furorę niż ekranizacja „50 Twarzy Greya”. Podobno nasi rodzimi handlarze wyczyścili Europę z używanych skuterów 125cc skuteczniej niż Reksio miskę. Kilkuletnie sprzęty europejskich producentów będzie można kupić za 4-7 tys. zł. – wszystko będzie zależeć od stanu zewnętrznego, bo przebiegi w wielu przypadkach zapewne zostaną odpowiednio zmodyfikowane. Alternatywą dla klientów będą nowe pojazdy producentów pochodzących z Azji. Chińskie sprzęty reprezentują taką jakość, na jakiej zależy importerowi. Jeżeli jest gotowy zarobić mniej, płacąc więcej za produkt w fabryce, ale w zamian budować wizerunek firmy dostarczającej względnie solidne pojazdy ostatecznym klientom, to odnosi w Polsce sukces. Przykładów takich firm w Polsce mamy co najmniej cztery, a jedną z nich jest Barton i jego modele Falcon oraz N125 – ich testy znajdziecie na następnych stronach tego materiału, zaraz pod tabelkami z danymi technicznymi.

Falcon i N125 Barton (2)

Skuter Barton Falcon o pojemności 125cc kosztuje 4700zł., a jego motocyklowy odpowiednik – model N125 – jest o niecałe 500zł tańszy. W ramach testu zabraliśmy je na wypad czytelników „MotoRmanii” do Portimao, gdzie służyły nam do poruszania się po padoku i po mieście.

Barton Falcon - fot Tomazi MotoRmania (7)
Barton Falcon
Barton N125 - fot Tomazi MotoRmania (5)
Barton N125
Silnik
Typ:125 cm³, jednocylindrowy 4T,chłodzony powietrzem124 cm³, jednocylindrowy 4T,chłodzony powietrzem
Skrzynia biegów:automatyczna, bezstopniowamanualna, 5-biegowa
Stopień sprężania:bd11.3:1
Rozruch:elektryczny, nożnyelektryczny, nożny
Moc maks.:7,5 KM10,5 KM
Podwozie
Rama:stalowastalowa
Zawieszenie przód:standardowy widelecstandardowy widelec
Zawieszenie tył:2 amortyzatory olejowe2 amortyzatory olejowe
Hamulec przód:tarczowy, zacisk 1 tłoczkowy pływającytarczowy, zacisk 1 tłoczkowy pływający
Hamulec tył:bębnowybębnowy
Wymiary
Rozstaw osi:1380 mm1275 mm
Masa własna:118kg na sucho116kg na sucho
Spalanie:3,5L/100km3,5L/100km
Cena:4 700 zł4 349 zł

Strony: 1 2 3 4