2014 Yamaha YZF-R125: pierwsze wrażenia z jazdy!

- Simpson

W tym roku w salonach Yamahy zobaczymy nową R-125. Czy jest to nowy motocykl, czy tylko zmodyfikowana poprzednia wersja?

Odpowiedź na to pytanie brzmi: Trochę tak i trochę nie. Otóż baza pozostała ta sama. Rama i silnik pochodzą poprzedniego modelu. O ile szkielet nie doczekał się modyfikacji, to w silniku wymieniono ponad 70 części. Jakich dokładnie? Tego już nie wiemy. Zmodyfikowany został na pewno układ zasilania i to czuć. Motocykl jak na 125ccm zaskakująco sprawnie odpycha się od asfaltu i nawet w niskim zakresie obrotów nie trzeba się męczyć żeby napędzić dzielną Yamahę.

2015-YZF-R125-Yamaha-statyka-3Zupełnie nowe jest podwozie. Z przodu zobaczymy widelec typu USD od Kayaba, a z tyłu zupełnie nowy centralny amortyzator. Zmodyfikowano również felgi i hamulce. Po 50 kilometrach krętych dróg i kilku kółkach po torze kartingowym, byliśmy zaskoczeni prowadzeniem R125. Zaskoczyło nas jeszcze bardziej, niż jednostka napędowa. Dane techniczne i zdjęcia znajdziecie tutaj. Oczywiście znalazły się też minusy, ale niestety nie mamy teraz czasu na takie sprawy. Zaraz startujemy w trasę na MT-125.

Tymczasem zobaczcie krótki onboard z jednego kółka na nowej Yamasze R125 i podsyłajcie pytania, na które chcielibyście znaleźć odpowiedź w najbliższym numerze MRM!

Akcja-na-Yamaha-YZF-R125-2014-4

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl