Yamaha oficjalnie wraca do World Superbike

- Mick

Ubiegłoroczny mistrz świata Francuz Sylvain Guintoli i Brytyjczyk Alex Lowes wystartują w przyszłym roku w World Superbike w barwach fabrycznego zespołu Yamahy. Za jego infrastrukturę i wystawienie odpowiadać będzie ekipa Paula Denninga, obecnie związana z Suzuki, zaś sponsorem tytularnym zostanie włoski producent czipsów Pata, który opuści Hondę razem z Guintolim.

Yamaha potwierdziła dzisiaj oficjalne swój powrót do World Superbike po czteroletniej nieobecności. Fabryczny zespół wycofał się z serii po sezonie 2011. Dwa lata wcześniej w swoim debiucie po mistrzostwo świata na R1-ce sięgnął pamiętnie Amerykanin Ben Spies. Był to jedyny triumf tej marki w WSBK, choć wyścigi wygrywali dla niej tacy zawodnicy, jak Noriyuki Haga, Troy Corser, James Toseland, Marco Melandri i Cal Crutchlow.

Guintoli to jeden z najbardziej doświadczonych zawodników w stawce. Francuz trafił do WSBK z ogromnym bagażem doświadczeń zdobytych w padoku MotoGP, a rok temu sięgnął po mistrzowski tytuł w barwach Aprilii. W tym roku co prawda nie radzi sobie najlepiej na mało konkurencyjnej CBR-ce, ale jego doświadczenie z pewnością przyda się w rozwoju R1-ki. Drugiego motocykla dosiądzie Alex Lowes, który dwa lata temu sięgnął po tytuł mistrza Wielkiej Brytanii klasy Superbike, a w tym roku debiutuje w MŚ w barwach zespołu Crescent Suzuki. Jego brat bliźniak, Sam, dwa lata temu wywalczył na R6-ce mistrzostwo świata Supersportów.

Za wystawienie zespołu odpowiadać będzie właśnie Crescent, brytyjski lider… Suzuki. Sieć salonów należy do rodziny Paula Denninga, który przez lata wystawiał fabryczny zespół Suzuki w BSB, a później w MotoGP. Po wycofaniu się Suzuki z Grand Prix Denning przeniósł się do World Superbike, ale w obliczu niepewności związanej z debiutem nowego GSX-R’a, postanowił zmienić barwy. W tej sytuacji przyszłość Suzuki w WSBK stanęła pod znakiem zapytania.

Yamaha podeszła do swojego powrotu do MŚ bardzo poważnie. Nowa R1-ka zdominowała tegoroczny wyścig 8-godzinny na torze Suzuka, narzuca tempo w BSB oraz CEV i wygrała m.in. mistrzostwa Francji czy Polski (z Pawłem Szkopkiem za sterami). Motocykl zadebiutuje zresztą w WSBK już za dwa tygodnie, a to właśnie za sprawą Szkopka, który wystartuje z dziką kartą w przedostatniej rundzie tego sezonu na francuskim torze Magny-Cours.

O połączeniu sił przez Denninga i Yamahę mówiło się od dawna, ale oficjalne potwierdzenie nadeszło dopiero dzisiaj. Czy Guintoli i Lowes powtórzą sukces Spiesa z 2009 roku? Przekonamy się już wkrótce…

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl