WSBK: Lowes na prowizorycznym pole position w Wielkiej Brytanii

- MotoRmania

Brytyjczyk Sam Lowes, reprezentujący barwy lubelskiej ekipy motocyklowej Bogdanka PTR Honda, w dominującym stylu rozpoczął przygotowania do swojej domowej rundy MŚ World Supersport na torze Donington Park. 21-latek wywalczył w piątek prowizoryczne pole position.

Lowes był najszybszy zarówno w porannym treningu wolnym, jak i pierwszej sesji kwalifikacyjnej przed piątą rundą MŚ na brytyjskim torze Donington Park, z przewagą odpowiednio sekundy i jednej dziesiątej rano oraz ośmiu dziesiątych sekundy podczas kwalifikacji. 21-latek z pole position rozpoczynał także trzy ostatnie wyścigi, dlatego jutro liczy na czwarty z rzędu triumf w kwalifikacjach.

Debiutujący w MŚ, pochodzący z RPA Mathew Scholtz miał w piątek mniej udany dzień na brytyjskim torze, zaliczając wywrotkę w porannej sesji, a następnie tracąc nieco czasu podczas kwalifikacji z powodu drobnych problemów technicznych wywołanych porannym upadkiem. Mimo wszystko, 18-latek z Durbanu był w stanie regularnie utrzymywać się blisko pierwszej dziesiątki, a ostatecznie wywalczył prowizorycznie osiemnaste pole startowe.

Dziewiętnasty był w piątek Brytyjczyk Kieran Clarke, który w barwach Bogdanki znów zastępuje kontuzjowanego Pawła Szkopka. Clarke wywalczył tydzień temu czternastą pozycję i dwa mistrzowskie punkty podczas wyścigu na włoskim torze Monza i przed własnymi kibicami liczy na jeszcze lepszy wynik.

Jutro zawodników MŚ World Supersport czeka druga sesja kwalifikacja. Niedzielny wyścig rozpocznie się o godzinie 14:30 czasu polskiego, a polscy kibice obejrzeć go będą mogli na żywo na antenie Eurosportu. Więcej o zespole Bogdanka PTR Honda pod adresem www.bogdankaracing.com i na portalach społecznościowych Facebook: profile Bogdanka PTR Honda i Bogdanka Racing oraz Twitter (BogdankaPTR).

Sam Lowes: „To był bardzo udany dzień. Dokonaliśmy dużych postępów jeśli chodzi o ustawienia motocykla, a swoje najlepsze czasy ustanowiłem na twardych oponach, co dobrze wróży na wyścig. To mega, że jestem aż o tyle szybszy od reszty stawki. Wiem, że wyścig będzie trudny, ale czuję, że mogę pojechać jeszcze szybciej, szczególnie jeśli jutro poprawimy nieco ustawienia motocykla w drugiej połowie okrążenia. Bardzo lubię jeździć po torze Donington Park, szczególnie przy dopingu brytyjskich kibiców i nie mogę już doczekać się niedzieli.”

Mathew Scholtz: „Dziś rano zaliczyłem niegroźny upadek, z którego powodu straciłem jednak sporo czasu. Resztę sesji spędziłem więc na tych samych oponach i nie walczyłem o dobry czas, a o znalezienie jak najlepszych ustawień motocykla. Jutro chcemy wypróbować kilka rzeczy i wiem, że pojadę dzięki nim szybciej, dlatego mam nadzieję, że nie spadnie deszcz. Lubię tor Donington. Pierwsza połowa okrążenia jest szybka i płynna, chociaż druga nie jest moim ulubionym fragmentem.”

Kieran Clarke: „To był ekscytujący dzień, podczas którego wykonaliśmy bardzo dużo pracy. Popełniłem kilka błędów, ale pod koniec sesji zrobiłem spore postępy. Mój idealny czas okrążenia był dużo szybszy, a do tego miałem dobre tempo wyścigowe, więc wyścig zapowiada się dobrze. Chciałbym poprawić swoje pole startowe i utrzymać się z pierwszą dziesiątką w niedzielę, a wówczas będziemy mieli szansę na bardzo dobry wynik. Dobrze znam Donington Park, ale nie jeździłem tutaj od roku 2006. Świetnie jest jednak ścigać się tutaj przy dopingu brytyjskich kibiców.”

Igor Piasecki, Dyrektor Bogdanka Racing: „Sam pokazał dzisiaj wyjątkową dominację, kończąc obie sesje daleko z przodu i zbliżając się do rekordu toru już pierwszego dnia kwalifikacji. Liczymy więc na udany wyścig w jego wykonaniu. Mathew miał dzisiaj mniej szczęścia, ale także pokazał dobre i równe tempo, dlatego jutro powinien bez problemu poprawić pozycję startową i dobrze przygotować się do wyścigu. Kieran także miał dzisiaj bardzo równe tempo, choć mógł pojechać nieco szybciej na najlepszym kółku. Nie mam jednak wątpliwości, że jutro cała nasza trójka pojedzie jeszcze szybciej. Niedziela zapowiada się więc bardzo ekscytująco.”

Pierwsza kwalifikacja:

1. Sam Lowes (Bogdanka PTR Honda) Honda CBR600RR 1’31.155

2. Kenan Sofuoglu (Kawasaki DeltaFin Lorenzini) Kawasaki ZX-6R 1’32.053

3. Jules Cluzel (PTR Honda) Honda CBR600RR 1’32.281

4. Glen Richards (Smiths Gloucester) Triumph Daytona 675 1’32.397

5. Billy McConnell (Smiths Gloucester) Triumph Daytona 675 1’32.505

6. Ronan Quarmby (PTR Honda) Honda CBR600RR 1’32.724

7. Broc Parkes (Ten Kate Racing Products) Honda CBR600RR 1’32.856

8. Sheridan Morais (Kawasaki DeltaFin Lorenzini) Kawasaki ZX-6R 1’33.064

9. Imre Toth (Racing Team Toth) Honda CBR600RR 1’33.147

10. Vladimir Leonov (Yakhnich Motorsport) Yamaha YZF R6 1’33.475

18. Mathew Scholtz (Bogdanka PTR Honda) Honda CBR600RR 1’33.888

19. Kieran Clarke (Bogdanka Honda PTR) Honda CBR600RR 1’33.938

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl