WorldSBK łatwiejsze niż BSB? Oto co mówi Scott Redding:

- Mick

Były zawodnik MotoGP, Scott Redding, po wieloletniej przygodzie z padokiem Grand Prix rok temu przesiadł się na Superbike’a i od razu zdominował mistrzostwa Wielkiej Brytanii tej klasy. Czy podobnie będzie w tym roku w World Superbike?

Redding, przyzwyczajony to piekielnie szybkiego, prototypowego Desmosedici z MotoGP, jak ryba w wodzie odnalazł się na Panigale V4 R i zdominował BSB. Wskakując na miejsce wielokrotnego mistrza, Shane’a Byrne’a, który musiał zakończyć karierę z powodu kontuzji kręgosłupa, Scott już w swoim debiutanckim sezonie wywalczył mistrzostwo Wielkiej Brytanii.

W tym roku wciąż najmłodszy zwycięzca w historii wyścigów Grand Prix (w sezonie 2008 wygrał w wieku 15 lat na Donington Park w klasie 125, pokonując m.in. Marca Marqueza) awansował do World Superbike. Jak pokazały pierwsze grupowe testy w Jerez i Portimao, tutaj również Redding odnajduje się rewelacyjnie i jest całkiem możliwe, że jazda będzie dla niego jeszcze łatwiejsza niż w BSB. Dlaczego?

„Jazda motocyklem w specyfikacji World Superbike jest trochę bardziej bezpieczna i komfortowa – powiedział w Portimao. – W BSB elektronika jest zabroniona i szczególnie w długich zakrętach trzeba bardziej bawić się motocyklem. Teraz mogę bardziej skupiać się na innych aspektach jazdy. Pracujemy nad ustawieniami kontroli trakcji i nad sposobem oddawania mocy. To dla mnie fajna zabawa. Jazda bez systemów anti-wheelie i bez kontroli trakcji była rok temu bardziej wymagająca fizycznie. Teraz muszę jednak jeździć bardziej precyzyjnie.”

Czy podobnie jak Alvaro Bautista w pierwszej połowie poprzedniego sezonu, Redding będzie w stanie na Ducati nawiązać walkę z Kawasaki i Jonathanem Rea? A może obu pogodzi ktoś inny? Np. najszybszy w Portimao Toprak Razgaltioglu?

Zdjęcie: worldsbk.com

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl