World Superbike – Testy, Listy Startowe i Mega Galeria

- Mick

Organizatorzy mistrzostw świata opublikowali właśnie listy startowe na sezon 2015, a sami zawodnicy World Superbike i World Supersport mają za sobą pierwsze przedsezonowe testy. Relacja i obszerna galeria poniżej:

Listy startowe

W kategorii World Superbike zobaczymy w tym roku 26 zawodników na maszynach ośmiu różnych producentów. Tytułu bronić będzie Francuz Sylvain Guintoli, który przesiada się z fabrycznej Aprilii na Hondę zespołu Pata, gdzie dołączy do niego holenderski debiutant, ubiegłoroczny mistrz świata Supersportów, Michael van der Mark. Guintoli zastąpi na Hondzie Jonathana Rea, który przeskakuje na fabryczne Kawasaki u boku Toma Sykesa. Brytyjczyk stracił rok temu mistrzowski tytuł po zaciętej walce i liczy na rewanż, ale szybki Rea u jego boku z pewnością utrudni mu zadanie. W zespole Pedercini znów zobaczymy najszybszego rok temu zawodnika znikającej w tym roku podkategorii EVO, Davida Saloma.

2015 WSBK, Winter Test, Motorland Aragon

Obrońca tytułu Sylvain Guintoli – zdjęcia: zespoły

Aprilia co prawda zrezygnowała z wystawiania własnego zespołu, ale połączyła siły z włoską ekipą Red Devils, która wystawi Leona Haslama i przesiadającego się na Superbike’a z Moto2 Hiszpana Jordiego Torresa. Jego ubiegłoroczny team-partner z zespołu Aspara, były mistrz świata klasy 125, Nico Terol, także zmienia padoki i wystartuje na Ducati Panigale zespołu Althea. Drugiej maszyny dosiądzie Włoch Matteo Baiocco, podczas gdy w fabrycznym składzie ponownie wystartują Chaz Davies i Davide Giugliano. W Suzuki do Alexa Lowesa dołączy były zawodnik MotoGP, Francuz Randy de Puniet. Fabrycznej MV Agusty dosiądzie Leon Camier, a maszyn EBR Niccolo Canepa i amerykański weteran Larry Pegram. Na Kawasaki zobaczymy także byłego mistrza Hiszpanii Moto2, Romana Ramosa, a na BMW mistrza świata tej klasy Toniego Eliasa, Ayrtona Badoviniego (ich zespół opuści pierwszą rundę w Katarze), Sylvaina Barriera czy Węgra Imre Totha.

W Supersportach wystartuje 24 zawodników. W czołówce zobaczymy z pewnością takich asów, jak Kenan Soufoglu, Patrick Jacobsen czy zdolny Francuz Lucas Mahias (wszyscy Kawasaki), debiutujący w klasie Kyle Smith z Pata Hondy, Jules Cluzel na MV Aguście, czy weteran Roberto Rolfo. Niestety, do startu w żadnej z klas nie zgłosił się na pełen etat nikt z Polaków. Listy startowe znajdziecie tutaj:

Testy

hi_00_Test_Jerez_Rea_GB34322

Rea będzie czarnym koniem?

Pierwsze w tym sezonie jazdy odbyły się w drugiej połowie stycznia w Portimao i Aragonii. Pierwsze jazdy były swojego rodzaju rozgrzewką po zimowej przerwie, dlatego zawodnicy i zespoły nie przykładali zbyt dużej uwagi do czasów okrążeń, sprawdzając maszyny przygotowane zgodnie z nowymi, nieco zmodyfikowanym przepisami technicznymi. Co więcej, obie sesje upłynęły pod znakiem kapryśnej pogody, która mocno ograniczyła czas na suchym torze. Co ciekawe, zawodnikom Aprilii towarzyszył były mistrz świata Max Biaggi, który jak się później okazało, pomagał nie tylko przy projekcie WSBK, ale testował także elektronikę przeznaczoną do MotoGP. Jazdy doświadczonego Włocha zakończyły się jednak niegroźnym wypadkiem.

Kolejne dwudniowe testy odbyły się już wspólnie w Jerez, gdzie znacznie lepsza pogoda pomogła najbardziej pracowitym pokonać grupo ponad sto okrążeń. Najlepszy czas uzyskał ostatecznie  Davide Giugliano, na oponie kwalifikacyjnej poprawiając rekord toru Superbike’ów o sekundę, ale po drodze, ostatniego dnia zaliczając także wywrotkę. Tuż za nim jazdy zakończyli Sykes i Rea. Ten pierwszy podkreślał, że wykorzystał tylko jedną oponę kwalifikacyjną, podczas gdy inni korzystali aż z trzech. Szybki, mimo wywrotki, był także Davies oraz Haslam i Lowes (uzyskał też drugi czas na ogumieniu wyścigowym), którzy stracili do Giugliano mniej niż sekundę. Wywrotki zaliczyli również De Puniet oraz Guintoli, który trafił na badania z powodu bólu karku, ale ostatecznie uniknął złamań.

Wiele osób podkreśla, że nowe przepisy, które ograniczają ilość przeróbek silnika, faktycznie powinny sprzyjać Ducati. Czy najlepszy czas Giugliano to potwierdza? Póki co trudno wyrokować, ale wszystko wyjaśni się po pierwszych wyścigach. Ostatnie testy bezpośrednio przed pierwszą rundą sezonu, która pod koniec lutego odbędzie się w Australii.

Czasy drugiego dnia z Jerez:

1- Giugliano 1’39.332
2- Sykes +0.362
3- Rea +0.413
4- Davies +0.730
5- Haslam +0.737
6- Lowes +0.827
7- vd Mark +1.258
8- Terol +1.433
9- de Puniet +1.645
10- Baiocco +2.080
11- Torres +2.651
12- Barrier +2.672
13- Salom +2.852
14- Mercado +3.245
15- Canepa +3.411
16- Sofuoglu +4.102
17- Faccani +5.148
18- Noyes +5.798
19- Pegram +7.664

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl