World Superbike nocą czyli ostatnia runda sezonu w Katarze – zapowiedź

- Mick

Motocykliści World Superbike zakończą tegoroczne zmagania ścigając się w ten weekend po zmroku przy sztucznym świetle na torze Losail w Katarze. Tym razem losy mistrzowskiego tytułu są już rozstrzygnięte, ale wcale nie oznacza to, że zabraknie emocji.

Rok temu walka o tytuł trwała niemal do samej mety. Sylvaina Guintoliego i Toma Sykesa pogodził Loris Baz, który zamiast zespołowemu koledze, mimo team-orders pomógł rodakowi. Baz przeszedł do MotoGP, Guintoli ściga się z jedynką na mało konkurencyjnej Hondzie (którą za kilka dni zamieni na wracającą do WSBK Yamahę) zaś Sykes… potencjalnie ma przed sobą powtórkę koszmaru sprzed dwunastu miesięcy.

Anglik jest w tabeli trzeci, a do drugiego, Walijczyka Chaza Daviesa na Ducati, traci 16 punktów na 50 możliwych jeszcze do zdobycia. Sykes przez ostatnie trzy lata nigdy nie był w tabeli dalej, niż na drugim miejscu. Czy były mistrz świata będzie w stanie odrobić stratę do Daviesa? Jaką rolę odegra w ten weekend jego zespołowy kolega? Irlandczyk Jonathan Rea mistrzowski tytuł ma już w kieszeni i teoretycznie może znów – podobnie jak ostatnio we Francji – powalczyć o zwycięstwa bez żadnej presji. Jeśli sięgnie po 25 oczek, poprawi należący do Colina Edwardsa rekord ilości punktów zdobytych w jednym sezonie. Irlandczyk może też pomóc Sykesowi w odzyskaniu drugiego miejsca. Co zrobi?

Kawasaki z pewnością będzie miało nad Ducati przewagę na długiej prostej startowej, więc wszystko jest możliwe. W przeciwieństwie do Sykesa, Davies nie może chyba liczyć na pomoc zespołowego kolegi. Davide Giugliano wciąż dochodzi do siebie po kontuzji kręgosłupa sprzed kilku miesięcy. W Katarze zastąpi go były mistrz Europy i aktualny wicemistrz Niemiec klasy Superbike, Hiszpan Xavi Fores, którego jednak czeka z pewnością trudny weekend.

Niezagrożone czwarte miejsce w tabeli pewne ma Leon Haslam, który po imponującym początku sezonu następnie mocno zwolnił, m.in. z powodu kontuzji. Na długiej prostej toru w Losail jego Aprilia może pozwolić na walkę o wysokie pozycje. Na to liczy z pewnością drugi z zawodników na RSV4, Jordi Torres, który dobrze zna obiekt z czasu swoich startów w Moto2. Hiszpan ma tylko 21 punktów przewagi nad ustępującym mistrzem, który z kolei o 31 oczek wyprzedza swojego zespołowego kolegę i debiutanta, Michaela van der Marka.

Tak naprawdę cała ta matematyka nie ma już większego znaczenia. Dość duże różnice oznaczają, że do awansu w tabeli wspomnianym zawodnikom potrzebny byłby pech rywali, więc nikt już chyba nie myśli o punktach. Katar do ostatnia okazja, żeby pokazać się z dobrej strony, a w przypadku tych z końca stawki, zapewnić sobie angaż na kolejny rok przed zimową przerwą. Miejmy nadzieję, że znów czeka nas więc kawał dobrego ścigania!

Niestety, w akcji nie zobaczymy w ten weekend Maxa Biaggiego. Były mistrz świata planował trzeci w tym roku start z dziką kartą w barwach Aprilii, a tydzień temu testował nawet w Katarze aż przez cztery dni. Niestety, kilka dni temu przewrócił się na rowerze górskim i poobijał na tyle poważnie, że zabraknie go w akcji. Wielka szkoda!

Wszystko jasne jest już także w klasie Supersport, w której tytuł przypieczętował niedawno Turek Kenan Sofuoglu, a drugie miejsce w kieszeni ma już praktycznie PJ Jacobsen. Amerykanin zostaje na kolejny zespół w zespole Hondy z Tajlandii. Otrzyma też bezpośrednie wsparcie Ten Kate a to oznacza, że będzie mocnym pretendentem do tytułu.

Relacje z niedzielnych wyścigów klasy Superbike w Eurosporcie: pierwszy startuje o 18:00, drugi o 21:00. Wyścig Supersportów z odtworzenia o 22:00. Wcześniej, o 17:30, z odtworzenia sobotnia sesja Superpole.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl