Sylvian Guintoli oficjalnie w Aprilia Racing

- Piotr Jędrzejak

Aprilia oficjalnie potwierdziła, że to Francuz zajmie wolne miejsce po Mistrzu Świata.

O tym ruchu mówiło się już od pewnego czasu, a plotki zdawał się potwierdzać test WSBK, który odbył się w tym tygodniu, a w którym to właśnie Sylvian Guintoli jeździł na RSV4 u boku Eugena Lavertiego. Jednak dopiero teraz Aprilia oficjalnie potwierdziła kontrakt.

Guintoli przychodzi na miejsce Maxa Biaggiego, który po zdobyciu tytułu Mistrza Świata WSBK, zakończył swoją karierę. 30-letni Francuz miał okazję w swojej historii ścigać się w MotoGP, a ostatnie trzy lata spędził na motocyklach Suzuki i Ducati w WSBK. Pod koniec minionego sezonu przeżył dość poważne zamieszanie – opuścił zespół Effenbert, z którym wygrał jeden wyścig i przeszedł do Pata Racing, gdzie zdobył dwa zwycięstwa. Teraz zasiądzie na fabrycznej Aprilii.

Sylvian Guintoli:
„Jestem bardzo szczęśliwy, szczególnie, że już na pierwszych kilku metrach miałem dobre wyczucie RSV4. Mieć możliwość jazdy w siodle motocykla Mistrza Świata to dla mnie wspaniała okazja – najważniejsza w całej karierze. Myślę, że motocykl ma ekstremalnie wysoki potencjał, jak mogliśmy zauważyć w poprzednich latach i jestem pewien, że będę mógł osiągnąć na nim wspaniałe rezultaty.”

Gigi Dall’Igna, dyrektor wyścigowego departamentu Aprilii:
„Sylvian jest wspaniałym dopełnieniem naszego zespołu i bardzo chcemy, żeby z nami jeździł. Jego świetny, pierwszy kontakt z RSV4 na testach w Jerez był dodatkowo zachęcający. Udowodnił, że jest szybkim i solidnym zawodnikiem. On i Laverty uczynią zespół, z którym trzeba się liczyć. Teraz przygotowujemy się do nowego sezonu. Mamy mistrzowski motocykl i dwóch zdolnych zawodników celujących w najlepsze rezultaty. Myślę, że będzie niezła zabawa!”

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl