Leon Haslam i Honda Superbike Team w 2013?

- Piotr Jędrzejak

Według plotek „Pocket Rocket” podpisał już kontrakt.

Jak już Was informowaliśmy, wraz z końcem tego sezonu BMW zmienia politykę zaangażowania w WSBK. W praktyce oznacza to między innymi, że liczba motocykli spadnie z aktualnych 4 do 2, a kilka osób straci pracę. Swoją posadę na S1000RR na pewno utrzyma Marco Melandri, natomiast Leon Haslam musi szukać nowego zespołu. Bardzo możliwe, że jego miejsce zajmie Ben Spies – to jednak niekoniecznie podoba się Melandriemu. Włoch powiedział, że wolałby kogoś, kto mógłby pomóc przy rozwoju BMW S1000RR i nie jest pewien, czy Spies jest odpowiednią osobą. Dodał, że lepiej byłoby poprosić kogoś ze starej ekipy Spiesa w WSBK.

Tak czy inaczej, jak informuje angielski Visordown, po tygodniach negocjacji Leon Haslam podobno podpisał już kontrakt z fabrycznym zespołem Hondy, mimo tego, że dostał kilka ofert ścigania się na motocyklach CRT w MotoGP (ten fakt Leon potwierdził). Kontrakt potrwa rok, a Haslam najprawdopodobniej zastąpi Hiroshiego Aoyamę, który w tym roku nie osiąga najlepszych wyników.

Nie wiadomo jednak, czy jego kolegą zespołowym będzie Jonathan Rea. Według kolejnych plotek, Irlandczyk dostał propozycję przejścia do satelickiego zespołu Hondy w MotoGP – San Carlo Gresini. Podobną propozycję dostał też Cal Crutchlow i Andrea Iannone (chociaż ten podobno podpisał już kontrakt na start w nowym, juniorskim zespole Ducati w MotoGP), a póki co na RC213V jeździ Alvaro Bautista, który też czeka na przedłużenie kontraktu. Problemem są jednak pieniądze: manager, Fausto Gresini wciąż szuka sponsora oraz czeka na oficjalne stanowisko Dorny w sprawie cen użyczania motocykli satelickich. Nic dziwnego, same części zamienne HRC po wypadkach Bautisty kosztowały go w tym sezonie już ok. 800 000 euro… Najprawdopodobniej jednak zarówno Rea, jak i Bautista zostaną na swoich miejscach.

Leon Haslam, zwany Pocket Rocket już jeździł na CBR1000RR w 2008 roku w British Superbikes – sezon skończył na 2. pozycji oraz w 2009 r w World Superbike – finiszował szósty w klasyfikacji generalnej.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl