Zwycięstwa i podia dla motocyklistów teamu LRP Poland w Poznaniu

- MotoRmania

Jeden z czołowych polskich zespołów w wyścigach motocyklowych, Team LRP Poland, z sukcesami zakończył w miniony weekend start w drugiej rundzie WMMP w Poznaniu. Sebastian Zieliński zdominował rywalizację w klasie Supersport. Marek Szkopek dwukrotnie stanął na podium w Superstock 1000, a Paweł Szkopek wywalczył pole position w kategorii Superbike, choć mimo najlepszego tempa pechowo zakończył oba wyścigi.

Informacja Prasowa

Swój czwarty sezon ekipa kierowana przez jeżdżącego managera Bartłomieja Lewandowskiego rozpoczęła w kwietniu od udanego startu w pierwszej rundzie Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Polski na Słowacji. Najbardziej utytułowany i doświadczony polski zawodnik, wielokrotny mistrz kraju i etatowy zawodnik mistrzostw świata, Paweł Szkopek, stanął tam na podium w kategorii Superbike, jego młodszy brat Marek powtórzył ten wyczyn w klasie Superstock 1000, a cenne punkty zdobyli też Paweł Górka i sam Lewandowski.

Apetyty zawodników zespołu wspieranego przez producenta opon Pirelli przed weekendem w Poznaniu były więc mocno zaostrzone, tym bardziej, że w Wielkopolsce powiększył się skład ekipy. Pod skrzydła LRP Poland wrócił bowiem Sebastian Zieliński, który rok temu wywalczył razem z zespołem mistrzostwo Polski kategorii Supersport. Tym sposobem team LRP Poland wystawił w Poznaniu aż pięciu reprezentantów.

Zieliński bezkonkurencyjny w Supersportach

Sebastian Zieliński

Sebastian Zieliński

To właśnie Zieliński, który mimo młodego wieku ma już na swoim koncie dwa tytuły mistrza Polski, popisał się najbardziej dominującą formą, w kwalifikacjach wyprzedzając kolejnego rywala aż o dwie sekundy, a następnie z łatwością wygrywając ze sporą przewagą oba wyścigi kategorii Supersport. Choć nie startował w pierwszej rundzie na Słowacji, po minionym weekendzie 27-latek z Ostrowa Wielkopolskiego jest trzeci w klasyfikacji generalnej, a do lidera traci tylko dwa punkty.

„To był mój drugi wyjazd na tor w tym roku i pierwszy weekend wyścigowy, ponieważ nie miałem w tym sezonie możliwości trenowania, ale chyba poszło mi całkiem nieźle – skromnie podsumował podwójny zwycięzca. – Po dłuższej przerwie tak naprawdę walczyłem w ten weekend przede wszystkim z samym sobą. Mimo wcześniejszych wątpliwości postanowiłem jednak wystartować w pełnym cyklu WMMP i planuję wkrótce testy, aby spędzić na motocyklu jak najwięcej czasu i powalczyć razem z zespołem o kolejny tytuł.”

Paweł Szkopek szybko, ale pechowo w Superbike’ach

Paweł Szkopek

Paweł Szkopek

Równie wysokie ambicje w klasie Superbike miał doświadczony Paweł Szkopek. Wielokrotny mistrz Polski zakwalifikował się do wyścigów z najlepszym czasem, prezentując zwycięską formę, ale niestety dwukrotnie nie dojechał do mety; w sobotę z powodu nietypowej wywrotki, zaś w niedzielę przez problemy techniczne.

Dzięki podium zdobytemu na Słowacji 38-latek z Dobrzykowa pod Płockiem wciąż zajmuje jednak wysokie, szóste miejsce w tabeli i zapowiada rewanż podczas kolejnych wyścigów, tym bardziej, że zanim dopadł go pech, dwukrotnie jechał ze sporą przewagą po niemal pewne zwycięstwo. Solidne finisze w Poznaniu zaliczył z kolei pochodzący z podwarszawskiego Tłuszcza Bartłomiej Lewandowski, kończąc wyścigi klasy Superbike odpowiednio na czwartym i piątym miejscu, dzięki czemu zajmuje siódme miejsce w tabeli.

Sebastian Zieliński na szczycie podium

Sebastian Zieliński na szczycie podium

„Byłem w ten weekend szybki i pewny siebie, choć nie miałem zbyt wiele czasu na przygotowania po niedawnym wypadku podczas treningów na Węgrzech – powiedział Szkopek, który w tym roku startuje także w mistrzostwach świata Endurance. – Przyjechałem na tor w ostatniej chwili, niewyspany, a mimo wszystko w kwalifikacjach wyprzedziłem drugiego zawodnika z klasy Superbike o ok. półtorej sekundy, choć nie korzystałem z opon kwalifikacyjnych. Niestety, w obu wyścigach miałem wielkiego pecha, za każdym razem kiedy całkowicie kontrolowałem sytuację jadąc na czele stawki. W sobotę wjechałem na nierówność, której nie skompresowało nowe zawieszenie i zaliczyłem wywrotkę. W niedzielę uszkodzeniu uległa chłodnica, w którą podczas jazdy uderzył najprawdopodobniej kamień. Choć ostatecznie pechowy, weekend w Poznaniu pokazał, że możemy walczyć o kolejne mistrzostwo Polski, a to nastraja całą ekipę bardzo optymistycznie.”

„Czasy okrążeń pokazują, że miałem w ten weekend tempo, aby walczyć o miejsca na podium – wyjaśniał 38-letni Lewandowski – Niestety, w pierwszym wyścigu zepsułem start i straciłem zbyt wiele pozycji, a w drugim miałem problemy z czujnikiem prędkości przedniego koła. Mimo wszystko dwukrotnie finiszowałem tuż za podium, zbierając sporo cennych punktów, dlatego był to dla mnie udany weekend.”

Marek Szkopek na podium w Superstock 1000

Marek Szkopek

Marek Szkopek

Pecha starszego brata wynagrodził ekipie Marek Szkopek, kończąc oba wyścigi kategorii Superstock 1000 na świetnym, drugim miejscu, a w niedzielę rozmijając się ze zwycięstwem o zaledwie jedną sekundę. Po trzech podiach w czterech wyścigach, Szkopek, który rok temu wywalczył w barwach LRP wicemistrzostwo Polski kategorii Supersport, zajmuje drugie miejsce w klasyfikacji generalnej Superstock 1000. Solidnie w Poznaniu poradził sobie także ubiegłoroczny wicemistrz Polski klasy Superstock 1000, Paweł Górka, w barwach LRP dwukrotnie finiszując na piątym miejscu. 37-latek z Nowego Sączą taką samą pozycję zajmuje również w klasyfikacji generalnej.

„Wprowadziliśmy kilka zmian geometrii motocykla i poprawiliśmy prowadzenie, dzięki czemu mogę nawiązać walkę z czołówką – powiedział 28-letni Marek Szkopek, który ostatni raz motocyklem o pojemności 1000cm3 ścigał się w 2008 roku. – Dwie wizyty na podium i walka o zwycięstwo w niedzielnym wyścigu nastrajają mnie bardzo pozytywnie przed resztą sezonu. Cały zespół pracował w ten weekend wyśmienicie i mam nadzieję, że będziemy nadal szli w tym kierunku, odnosząc kolejne sukcesy.”

Bartłomiej Lewandowski 2

Bartłomiej Lewandowski

„Kategoria Superstock 1000 jest w tym roku bardzo mocno obsadzona, a to zapowiada bardzo ekscytujący sezon – dodał Górka. – Miałem w ten weekend trochę problemów. W pierwszym wyścigu przestał działać amortyzator skrętu, przez co musiałem trochę zwolnić. W drugim z kolei w dość nietypowym dla siebie stylu wystartowałem bardzo słabo, spadłem na koniec stawki i musiałem odrabiać straty. Udało mi się jednak zbliżyć do czołówki i mimo wszystko opuścić Poznań z dwoma solidnymi rezultatami, co jest dobrą zapowiedzią przed resztą sezonu. Zmieniłem w tym roku styl jazdy i mocniej wystawiam w zakrętach wewnętrzny łokieć, co ma swoje plusy, ale dopracowanie tej techniki wymaga czasu. Jestem przekonany, że pomoże mi to w jeszcze szybszej jeździe podczas kolejnych wyścigów.”

„To był bardzo udany weekend – podsumował manager zespołu Bartłomiej Lewandowski. – Paweł, Marek i Sebastian pokazali szybkość i najwyższy poziom, potwierdzając, że możemy spodziewać się w ich wykonaniu wielu wizyt na podium. Szkoda, że Paweł miał pecha podczas samych wyścigów, ale jesteśmy przekonani, że wkrótce wróci na szczyt podium. Na wysokości zadania stanęło też w tym tygodniu Pirelli, dostarczając nam świetne opony. Mimo niskich temperatur i słabej przyczepności byliśmy w stanie utrzymywać prawie rekordowe tempo. To był trudny i pracowity weekend, ale spisaliśmy się świetnie jako zespół i nie możemy już doczekać się kolejnych wyścigów.”

Trzecia runda WMMP odbędzie się w połowie lipca w czeskim Moście, gdzie motocykliści ekipy LRP Poland zamierzają walczyć o kolejne podia i zwycięstwa. Najpierw jednak czekają ich zmagania w europejskiej serii Alpe Adria na torze w Rijece w Chorwacji, za dwa tygodnie.

Więcej informacji o zespole LRP Poland na oficjalnym profilu ekipy na facebooku pod adresem: www.facebook.com/TeamLRPPoland

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl