Ostatnia runda WMMP – Weekend podwójnych zwycięstw i zespołowej jazdy

- Mick

Kończące sezon zmagania motocyklistów upłynęły pod znakiem podwójnych zwycięstw we wszystkich trzech klasach mistrzostw Polski. W Poznaniu poznaliśmy także nazwiska mistrzów i wicemistrzów kraju.

Podczas ostatniego weekendu WMMP do akcji w klasie Supersport w wielkim stylu powrócił ubiegłoroczny mistrz, Daniel Bukowski. Wyleczony po kontuzji, zawodnik zespołu Suzuki Grandys Duo, zdominował rywalizację, sięgając po podwójne zwycięstwo (czwarte z pięciu wyścigów, w których w tym roku startował), ale do tytułu wicemistrza zabrakło „Bule” zaledwie jednego punktu.

Ten trafił do dwukrotnie drugiego na mecie, Sebastiana Zielińskiego, ale nieoceniona okazała się pomoc zespołowego kolegi z ekipy Recykl, tegorocznego mistrza Polski, Marka Szkopka. „Mikro” tytuł zapewnił sobie już podczas przedostatniej rundy i w miniony weekend obiecał pojechać przede wszystkim „zespołowo”.

Szkopek w wyścigach zajął odpowiednie trzecie i ósme miejsce, ale przede wszystkim, w obu uzyskał najlepszy czas okrążenia, odbierając cenny, decydujący punkt Bukowskiemu. Niedzielne podium uzupełnił najszybszy junior, team-partner „Buły”, Szymon Strankowski.

Weekend w klasie Superbike zdominował ostateczny wicemistrz Polski, Ireneusz Sikora (BMW Sikora Motorsport), sięgając po pole position i podwójne zwycięstwo. Dwukrotnie drugi i ostatecznie trzeci w tabeli, był Janusz Oskaldowicz (BMW Petronas), podczas gdy na najniższym stopniu podium zmieniali się, Marko Jerman (Suzuki Grandys Duo), który tym sposobem przypieczętował w sobotę tytuł mistrza Polski oraz trzeci w niedzielę, Bartłomiej Lewandowski (Team Recykl). Świeżo upieczony mistrz nie ukończył niedzielnej rywalizacji z powodu problemów z oponą.

Podwójne zwycięstwo w klasie Superstock 1000 zgarnął ubiegłoroczny mistrz i tegoroczny pechowiec, Andy Meklau (Suzuki Grandys Duo), jednak czarny koń weekendu, Paweł Szkopek (BMW Auto Fus), wykonał swoją misję, uniemożliwiając Austriakowi sięgnięcie po tytuł wicemistrza Polski.

Tym został ostatecznie nieobecny w Poznaniu Gwen Giabbani (BMW Auto Fus). Francuz startował w miniony weekend w MŚ Endurance (jego motocykla w Poznaniu dosiadł Szkopek), jednocześnie tracąc pięciopunktowe prowadzenie w tabeli WMMP na rzecz ostatecznego mistrza, Michala Filli (BMW Sikora Motorsport), który zamieniał się na miejscami na podium ze Szkopkiem. To także oni zgarnęli po punkcie za najszybsze okrążenia w wyścigach, a Szkopek dodatkowo za sięgnięcie po pole position. To właśnie tych trzech punktów zabrakło Meklauowi w ostatecznym rozrachunku.

Niestety, o ile walka o miejsca w pierwszej trójce była zacięta, we wszystkich klasach kolejni zawodnicy do ścisłej czołówki tracili na mecie przynajmniej pół minuty. Zresztą, w Superbike’ach do startu stanęło zaledwie sześciu zawodników, w Supersportach ósemka (w tym jedna kobieta, Natalia Florek). Nawet w Superstock 1000 zobaczyliśmy zaledwie jedenaście nazwisk.

Większą frekwencją cieszyły się klasy Rookie. W 600 startowało 18 osób, w a 1000, 20. Mocna zazwyczaj, przeznaczona dla całkowitych debiutantów klasa Pretendent, tym razem na polach startowych zgromadziła zaledwie… 7 motocykli. Dziewięciu zawodników ruszyło także do walki w wyścigu młodzieżowej kategorii 125ccm. Co ciekawe, podium uzupełnił w nim były mistrz Polski, Tomasz Pawelec, który mimo całej naszej sympatii, ze słowem „młodzieżowy”, ma jednak niewiele wspólnego.

Wyniki wyścigów i klasyfikacje generalne WMMP i klas pucharowych znajdziecie TUTAJ

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl