Podia, awarie, wybuchy, śluby, czołówka w Moście, dzwony: Rinas po III rundzie WMMP!

- Rinas

Witajcie! Ten wpis mogę zacząć identycznie jak ostatni, będę więc nudziarzem i się powtórzę – od ostatniego wpisu sporo się u mnie działo… Zarówno dobrych, jak i mniej przyjemnych spraw. 😉

Informacja prasowa

Sport to zdrowie!
Całą zimę bardzo mocno przygotowuję się fizycznie, dużo siłowni, biegania roweru itp., ale niestety zawsze na lato zmniejszam ilość ruchu na rzecz… motocykli. Tak samo jest i w tym roku, ale staram się utrzymywać formę, a dodatkowo wziąłem udział w amatorskich zawodach cross-fitowych, które udało mi się wygrać, a które macie okazję zobaczyć na załączonym filmiku. Całe szczęście, że forma budowana przez zimę, mocno pomaga w jeździe podczas treningów i wyścigów!

16-17 czerwca – pechowy Speed Day
W poniedziałek – wtorek wziąłem udział w treningach w Poznaniu. Niestety, poniedziałek to była masakra. Kilka razy motocykl był zarzygany olejem, 2 x był problem z rollgazem, dosłownie cały dzień to jakaś masakra… Na szczęście na koniec dnia udało się ogarnąć moto, wziąłem udział w wyścigu Speed Day Trophy i zająłem III miejsce. W jakiś sposób wynagrodziło to trudy całego dnia, ale jak się miało okazać – tylko na chwilę…

We wtorek od rana było już lepiej, mogłem sobie pracowicie trenować. A tymczasem, podczas 3 sesji, na wyjściu pod mostek… silnik eksplodował i zrobił bum-bum. Ryk, wycie, chmura dymu i wszędzie i wszystko zarzygane olejem. To by było tyle jeżdżenia. Rinas z PucharemSilnik wybuchł. No nic, takie są wyścigi, przecież każdemu może się to zdążyć, dlatego – pomyślałem sobie – na szybko znajdę nowy (używany), szybka podmianka i będzie GIT! Tymczasem, okazało się to nie takie proste… Nie tyle w Polsce, ale ogólnie w całej Europie ciężko jest o używany silnik do nowego modelu ZX-6R. No ale na szczęście (i nieszczęście) jeden się znalazł…

Podróż kilometrowo-finansowa po silnik
… za 2000 euro, czyli ponad 8000 PLN!! Matko kochana! Barbarzyńskie pieniądze! Szczerze naprawdę nie wiedziałem czy udźwignę to finansowo, no ale jak się mówi „wyścigi”, to trzeba też powiedzieć „nowy silnik”. Co poradzić, skoro był to jedyny dostępny, a sezon w pełni…? Pojechałem i kupiłem go, na szczęście dostając pisemną gwarancję rozruchową. Niestety odbiło się to bardzo negatywnie na moich planach, miałem zamiar wymienić standardowe przednie zawieszenie na pełne wkłady Ohlinsa razem z moim serwisem PTM z Nieporętu, ale niestety musiało to zostać odłożone. Cała akcja zakup silnika + transport + przełożenie + hamowanie wyniosła prawie 10k pln, co stanowiło – w moim amatorskim budżecie – dziurę wielkości co najmniej wyrw w polskich drogach po zimie. Dodatkowo, nowy (używany) silnik jest całkowicie seryjny i po strojeniu na hamowni wykazuje aż 10-12 koni mniej niż mój poprzedni… A więc nie dość, że kupa kasy wydana to jeszcze nie na poprawę czegoś, a wręcz przeciwnie, jest gorzej! Ale co poradzić, takie wyścigi!

Rinas, Rinas się żeni!
Risnas sie zeni (2)Tak, tak – ogłupiałem. A właściwie to Agata, do niedawna moja narzeczona, a teraz już żona – ogłupiała. Godząc się dobrowolnie(!) na oficjalnie przyznanie, iż spędzi ze mną resztę życia. Zarówno kawalerski wieczór, jak i cały ślub oraz wesele udało się niesamowicie superowo, z czego byliśmy mega szczęśliwi. Dobrze mieć tak wspaniała rodzinę i przyjaciół. Tym samym, kawalerski stan odszedł w dal, a na horyzoncie pojawiło się coś podobno w jakiś sposób dziwnie odpowiedzialnego, jak… bycie mężem?? Nie wiem, ale jakoś to do mnie nie dociera, na razie nie czuję wielkich zmian, poza tym dziwnym złotym władcą pierścieni, którego wbrew swojej woli noszę na prawej ręce. 😉

7 – 8 lipca – kolejny Speed Day
Po przełożeniu silnika, pasowało go przetestować! Toteż udałem się na kolejny 2-dniowy trening do Przeźmierowa. I był to wspaniały trening. Pierwszego dnia wygrałem wyścig Speed Day Trophy, a drugiego dnia praktycznie wyrównałem swoją życiówkę na słabszym silniku, co oznaczało, że się rozwijam i coraz szybciej jeżdżę! Te 2 dni spokojnych treningów pozwoliły mi na pewne poprawy w mojej jeździe oraz w motocyklu. Na szczęście, bez awarii. Mimo, że w 35-stopniowym upale, był gites. Warto zaznaczyć, że mimo wielu podziałów na padoku wyścigowym, byłem świadkiem ciekawego wydarzenia: Dwaj główni rywale, zarówno moi jak i Pawel Przybylski Rinas w Moscie WMMP (13)między sobą – Marek Chłopkowski i Michał Kojkoł – oprócz walki na łokcie na torze, poza nim dążą się dużym zaufaniem i szacunkiem, bo jeden pożyczył od drugiego motocykl na wyścig… Piękny gest, ciekawe ilu zawodników na padoku zdobyło by się na coś takiego?

Kierunek MOST! A po drodze 17 lipca i znowu mały Speed Day
Kolejna runda zbliżała się wielkimi krokami, a w ramach treningu postanowiłem odwiedzić Poznań na 1-dniowy Speed Day. Poszło znakomicie, w wyścigu Speed Day Trophy zdobyłem II miejsce i tym samym jestem wysoko w klasyfikacji końcowej tego pucharu. Treningi w Poznaniu pozwoliły dostroić motocykl przed rundą w Czechach.

III runda WMMP, Czechy, Most, 18-20 lipca – moja najlepszo-najgorsza runda w ŻYCIU!
Tor w Moście jest moim ulubionym obiektem. Nie mam wprawdzie wielkiego (na razie) doświadczenia z ilością torów, ale akurat ten uwielbiam. Byłem tam w przeszłości 2 razy i zawsze dobrze mi się tam jeździło. Zauważyłem to nie tylko ja, ale też wszyscy moi rywale – już od pierwszych wolnych treningów byłem najszybszy! Jeździło mi się po prostu wyśmienicie, z treningu na trening poprawiałem czasy. W ostatnim wolnym treningu byłem pierwszy z przewagą 0,2s nad drugim zawodnikiem. W kwalifikacjach niestety zaryzykowałem i pojechałem na używanych już mocno oponach, ponieważ został mi tylko jeden komplet i zdecydowałem się zostawić go na wyścig. Niemniej, mimo że opony naprawdę były w średnim stanie, udało mi się wywalczyć 2. Pawel Przybylski Rinas w Moscie WMMP (14)pole startowe do wyścigu, co uważam za sukces! Jak na razie zapowiadało się znakomicie i szykowała się najlepsza runda w mojej karierze…

Co do wyścigu, wiadomo było, że będzie ciężko z kilku powodów. Raz to że stawka była naprawdę wyrównana i każdy z czołowej czwórki zawodników mógł wygrać, a dwa, było mega gorąco i warunki były naprawdę ciężkie. Mimo wszystko byłem bardzo pewny siebie. Do wyścigu wystartowałem atomowo i już w pierwszym zakręcie prowadziłem. Straciłem prowadzenie, ale znowu je odzyskałem. Znowu spadłem na 2 miejsce, znowu odzyskałem pierwsze. Potem spadłem na 3 miejsce, znowu wskoczyłem na drugie i tak aż do 5 kółka, kiedy to… W najwolniejszym zakręcie wyleciałem z toru, a marzenia o wygranej czy nawet o podium razem ze mną poszły w trawę. Na początku myślałem, że dałem za dużo gazu i zaliczyłem uślizg tyłu, ale jak wyszło z analizy filmiku z kamery, jednak puścił przód… A więc mszczą się niezrealizowane plany, kolejny raz uczę się, że w wyścigach się nie oszczędzi – mam kompletnie seryjne zawieszenie i to po prostu był już jego kres. Dlatego teraz pierwsze co zrobię (oprócz odbudowy moto po dzwonie) to wymieniam przód na wyścigowy! Największy zawód to fakt, że ciężka praca i wyśmienite jak na moją klasę tempo nie przełożyło się na wynik i wyjechałem z zerowym dorobkiem punktowym… Miejsce na podium dało by mi awans z VI na III miejsce w generalce Rookie 600, a tak spadnę jeszcze niżej… Ale jestem cierpliwy i z uporem maniaka znoszę każdą kolejną, ciężką i bolesną wyścigową lekcję. Bo czyni mnie to mocniejszym i przede wszystkim coraz szybszym!

Kolejna runda już w weekend 1 – 3 sierpnia, będzie to połączona runda WMMP z Alpe Adria, czyli najszybszymi wariatami na dwóch kołach w tej części Europy. Musicie tam być, kibicować i przeżyć to live! Mam nadzieję, że do zoba na miejscu!

A tymczasem cały czas poszukuję nowych sponsorów i mam nadzieję, że już niebawem pochwalę się w tym temacie pewnym sukcesem…

SERDECZNIE DZIĘKUJĘ!
Wszystkim sponsorom i partnerom, dzięki którym mogę brać udział w wyścigach w sezonie 2014. Kochani, bez was – nie dał bym rady!

MOTORMANIA.COM.PL – motormania.com.pl/ – najlepszy i najszybszy w Polsce portal motocyklowy!
SPED-TRANS P.U. Piotr Bogusz – stzb.pl/ – ceniona i uznana firma transportowo – spedycyjna
ARTGUM – artgum.com.pl/ – mój dostawca opon na sezon 2014
PTM – ptm.pl/ – wyłączny importer i dystrybutor akcesoriów wyścigowych Ohlins, Power Commander, Dunojet
MOTO HANGAR – motohangar.pl/ – centrum motocyklowe – mój główny i tytularny sponsor
RAPID MOTOCYKLE – rapid-motocykle.pl/ – salon i serwis motocyklowy, importer butów SIDI
DRUKUJ SZYBKO – drukujszybko.pl/ – ekspresowa drukarnia cyfrowa
PHOTO ACTION – photoaction.pl/ – motorsport photography
BOGUCKI – bogucki.pl/ – wypożyczalnia przyczep
AUTOMOBILKLUB KRÓLEWSKI – ak-krolewski.pl/
SHIMA – shima.pl/pl/ – producent rękawic motocyklowych
THE 12 DESIGN – the12design.tumblr.com/ – grafika nie tylko motocyklowa!

Zapraszam na moją stronę internetową – pawelprzybylski.com/
…oraz na mojego FB – dodaj mnie do znajomych! – facebook.com/pawel.rinas.przybylski

Jeżeli masz do mnie jakiekolwiek pytania, chcesz o coś spytać, zagadać lub mi po prostu pomóc – wal śmiało, nie krępuj się – do odważnych świat należy! 🙂

Do zobaczenia na torze i pozdrawiam!
Rinas

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl