Paweł Szkopek walczy o dwunasty tytuł, Patryk Pazera kontuzjowany

- MotoRmania

Już w najbliższy weekend zawodnicy zespołu Pazera Racing wystartują na niemieckim torze Oschersleben w szóstej i ostatniej rundzie Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Polski. O tytuł w klasie Superbike walczył będzie Paweł Szkopek, a o podium w klasyfikacji generalnej Pucharu Polski Rookie 1000 Radek Brandebura. Start walczącego o tytuł drugiego wicemistrza Polski kategorii Superstock 600 Patryka Pazery stanął jednak pod znakiem zapytania z powodu wypadku drogowego.

Informacja Prasowa

Broniący mistrzostwa w królewskiej klasie Superbike Paweł Szkopek wygrał w tym roku pięć z dotychczasowych dziesięciu wyścigów, ale nie z własnej winy nie ukończył dwóch startów, a do jednego nie został dopuszczony z powodu dyskusyjnego przebiegu procedury startowej. Najbardziej doświadczony i utytułowany polski zawodnik, jedenastokrotny mistrz kraju, jest więc drugi w generalce, ale jeśli w wygra dwa ostatnie wyścigi sezonu, w niedzielę tytuł będzie jego.

Na podium, a nawet i drugie miejsce w klasyfikacji generalnej Pucharu Polski Rookie 1000, wciąż szanse ma czwarty w tabeli Radek Brandebura, który ma już na swoim koncie jedno zwycięstwo i cztery inne finisze na pudle.

Dzięki pięciu finiszom na podium trzeciego miejsca w klasyfikacji generalnej klasy Superstock 600 broni dosiadający Yamahy R6 Patryk Pazera. Jego start w Niemczech stanął jednak pod znakiem zapytania po tym jak we wtorek 21-latek nie z własnej winy uległ w Warszawie wypadkowi drogowemu.

Cała trójka zna już liczący 3,6 km i leżący niedaleko Berlina tor Oschersleben. Szkopek startował tam latem w mistrzostwach świata FIM EWC. Pazera i Brandebura z kolei testowali w Niemczech w ostatnich tygodniach.

Ostatnia runda WMMP ponownie połączona będzie ze zmaganiami europejskich mistrzostw Alpe Adria, a sobotnie i niedzielne wyścigi oglądać będzie można na żywo w internecie, na kanale YouTube promotora serii, Lutec Racing.

„Podchodzę do tej rundy tak samo jak do każdej innej, bo przez cały rok robię wszystko, aby wygrywać każdy wyścig, w którym biorę udział – mówi Paweł Szkopek, startujący Yamahą R1 na oponach Dunlop. – Ten sezon był jednak przeplatany przygodami, w tym bardzo dyskusyjną decyzją sędziów, którzy nie dopuścili mnie startu w jednym z wyścigów w Poznaniu z powodu błędnej interpretacji przepisów dotyczących procedury startowej, co jest wyjaśniane na drodze sądowej. Mimo wszystko jadę na Oschersleben wygrać tytuł w uczciwej walce na torze. Nie będę walczył z zawodnikami Alpe Adria. Liczy się dla mnie tylko to, aby wygrać oba wyścigi w klasyfikacji mistrzostw Polski i obronić tytuł. Jestem spokojny i pewny siebie, w czym pomaga także fakt, że mam za sobą świetny zespół, który przygotował dla mnie bardzo dobry motocykl. Oschersleben to krótki, ale bardzo techniczny i wymagający tor. Byłem tam jednak bardzo szybki podczas rundy MŚ FIM EWC, uzyskując w kwalifikacjach trzeci czas, więc jestem dobrej myśli. Mam także nadzieję, że Patryk wykuruje się do weekendu i również ustawi się na starcie.”

„Po ostatnich testach nie mogłem doczekać się startu na Oschersleben i walki o tytuł drugiego wicemistrza Polski – dodaje Patryk Pazera. – W niedzielę mój samochód storpedował jednak w Warszawie inny uczestnik ruchu, który wjechał na skrzyżowanie na czerwonym świetle. Co prawda uniknąłem złamań, ale jestem bardzo mocno poobijany i nie wiem, czy będę w stanie wsiąść na moją Yamahę. Zobaczymy za kilka dni, ale tak czy inaczej trzymam kciuki za Pawła i Radka.”

„W klasyfikacji generalnej wszystko jest jeszcze możliwe, dlatego jedziemy na Oschersleben w bojowych nastrojach – podkreśla Radek Brandebura. – Testowałem tam niedawno i kręciłem lepsze czasy niż moi rywale, dlatego jestem dobrej myśli i mam nadzieję, że zakończymy sezon na podium generalki. Mój główny mechanik Robert Wagner przygotował razem z zespołem świetny motocykl, a ja polubiłem tor, który jest kręty i techniczny, ale odpowiada mojemu stylowi jazdy. Oby tylko dopisała pogoda.”

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl