Otwarte Mistrzostwa Pit Bike Country w Głażewie już w niedzielę!

- MotoRmania

Kilka dni dzieli nas do pierwszej rundy zmagań na torze w Głażewie. Już 2. kwietnia zawodnicy Pit Bike staną do rywalizacji terenowej. To pierwsze zawody w tym sezonie i ponad pięćdziesięciu zgłoszonych zawodników. Emocje gwarantowane!

informacja prasowa

Miesiące oczekiwań na nowy sezon i wielkie jego otwarcie w mistrzowskim stylu. Kilkudziesięciu zawodników z naszego regionu, ale również całej Polski, już w najbliższą niedzielę stanie na starcie 1. rundy Bud-Rem Stal Mistrzostw Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Dla młodych zawodników to wielkie święto i podsumowanie dotychczasowych przygotowań. Zmagania toczyć się będą na motocyklach klasy Pit Bike, zawody otwarte są na wszystkie marki mini-crossów.

Chcą być najlepsi

– Zaczyna się od jazdy samemu. Ale motocross to sport stadny. Z czasem dołącza kolega, dwóch. Później zaczynamy się ścigać między sobą na torze podczas treningów, bo musi być rywalizacja. Na tym polega każdy sport i inaczej tego sobie nie wyobrażam. Tak samo jest z dziećmi. Rywalizacja strasznie je nakręca, świadomie zaczynają z siebie więcej dawać. Zawody to kwintesencja każdego sportumówi Marcin Wójcik, kilkukrotny Mistrz Polski w motocrossie, aktualnie trener tej dyscypliny.

Pit bike (1)

Zawody zostaną rozegrane w sześciu klasach: Smyk od 8 do 12 lat, Kadet od 8 do 14 lat, Junior od 11 do 16 lat, Pit Ladies od 13 lat, Pro od 17 lat (do 150 ccm pojemności), Open od 15 lat (do 190 ccm pojemności) i po czterech rundach wyłonią Mistrza Kujawsko-Pomorskiego na 2017 rok. Zawody odbywają się pod egidą Polskiego Związku Motorowego, biorą w nich udział zawodnicy z odpowiednią dla swojej dyscypliny licencją zawodniczą. By wziąć udział w zawodach, trzeba spełnić również wymagania wiekowe. Na torze off-roadowym wymagany wiek do zdania licencji to 8 lat.

To co wyróżnia tę dyscyplinę to fenomen wiekowy. Na torach spotykają się koło siebie dzieci, nastolatkowie, ich rodzice, a nawet dziadkowie. To chyba pierwsza dyscyplina, która integruje i łączy pokolenia. Łączy podczas wspólnej rywalizacji, ale przede wszystkim wyśmienitej zabawy w duchu fair play.

Pit bike (3)

Nadchodzą młodzi

– Z dumą obserwuję rozwój samej dyscypliny, jak i młodych zawodników, którzy w zatrważającym tempie budują swoje umiejętności. Tym samym pokazują, że w młodych siła, że można wyjść poza schematy codziennych obowiązków, poza rozrywki kończące się na komputerze i telewizji. Ci młodzi ludzie już teraz są pełni charyzmy, odpowiedzialności. Młodzi ludzie, którzy są w stanie ciężko pracować na swoje efekty. Te będziemy mogli obserwować już w najbliższą niedzielę. Kibicuję i trzymam kciuki! Ale nie samo podium jest najważniejsze, liczy się to, że każdy z nich chce walczyć i mierzyć się ze swoimi koleżankami i kolegami z toru – zaznacza Łukasz Pawlikoski, z klubu MX Otopit Toruń.

Zapraszamy na tor w Głażewie już 2. kwietnia 2017. Wyjazd do pierwszego wyścigu 12:30.

Harmonogram czasowy zawodów

8.30 – czynne biuro zawodów
8.30 – 10.30 – rejestracja uczestników
9.00 – 11.00 – odbiór techniczny
9.00- Egzamin teoretyczny na certyfikat
10.00 – 10.15 – I trening dla klasy SMYK
10.20 – 10.35 – I trening dla klas: KADET, JUNIOR, PIT LADIES
10.40 – 10.55 – I trening dla klas PRO i OPEN
11.00 – 11.15 – II trening dla klasy SMYK
11.20 – 11.35 – II trening dla klas: KADET, JUNIOR, PIT LADIES
11.40 – 11.55 – II trening dla klas: PRO i OPEN
przerwa techniczna
12.15 – odprawa z zawodnikami
12.30 – wyjazd do I wyścigu klasy SMYK
12.55 – wyjazd do I wyścigu dla klas KADET, JUNIOR, PIT LADIES
13.25 – wyjazd do I wyścigu dla klas klas PRO i OPEN
13.50 – przerwa techniczna
14.10 – wyjazd do II wyścigu klasy do SMYK
14.30 – wyjazd do II wyścigu dla klas: KADET, JUNIOR, PIT LADIES
14.55 – wyjazd do II wyścigu dla klas klas PRO i OPEN
przerwa techniczna
15.40 – ogłoszenie wyników i zakończenie zawodów

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl