Wyścig z czasem w kopalni: relacja z 1 dnia Red Bull 111 Megawatt 2018

- MotoRmania

Po raz piąty w położonej w centrum Polski – Kopalni PGE odbywają się zawody Red Bull 111 Megawatt. Pierwszy dzień imprezy to tradycyjnie kwalifikacje. Blisko 1000 zawodników (w tym 6 kobiet) rywalizowało o awans do niedzielnego finału. Choć dla wielu z nich był to kolejny start w tych zawodach, to podołanie usianej przeszkodami trasie nie było dla nich „bułką z masłem”. Liderem sobotniej klasyfikacji został 24-letni Nathan Watson, który debiutował w polskiej imprezie. Jonny Walker, trzykrotny zwycięzca Red Bull 111 Megawatt uplasował się na 3. pozycji, a Tadeusz Błażusiak, mimo upadku w drugiej rundzie, wykręcił piąty czas kwalifikacji.

informacja prasowa

„Grunt to dobrze zacząć, a potem jechać jeszcze lepiej!” – powiedział Brytyjczyk Nathan Watson, który wygrał sobotnie kwalifikacje Red Bull 111 Megawatt. „Jestem tu po raz pierwszy i jestem bardzo zadowolony, że udało mi się od razu zaprezentować z dobrej strony”.

Nathan Watson_Red Bull 111 Megawatt_Marcin Kin

Przez ten jeden weekend w roku, na co dzień niedostępny teren Kopalni Węgla Brunatnego Bełchatów, zostaje opanowany przez kibiców i zawodników z całego świata. W sobotę, 8 września, do Kleszczowa zjechało się blisko 1000 riderów z 30 krajów m.in. Niemiec, Wielkiej Brytanii, Holandii, Portugalii, Litwy, a także z odległych Chile, RPA, Dominikany, Afganistanu.

Wszyscy już od pierwszej rundy kwalifikacji dawali z siebie wszystko. Weterani imprezy wiedzieli, że czeka ich szybka jazda po piaszczystej trasie i techniczna walka z kamieniami, rurami, oponami i innymi przeszkodami testującymi ich umiejętności. Stawką był awans do finału dla 500 najlepszych zawodników. Swoją pozycję od początku chcieli zaznaczyć też topowi zawodnicy, dla nich bowiem znaczenie ma także linia startu w wielkim finale.

Red Bull 111 Megawatt_Sandra Biegun

„Z kwalifikacji jestem zadowolony, pojechałem dobrze, w drugiej rundzie poprawiłem czas, więc jest OK. Ale niestety w końcówce zaliczyłem wywrotkę. Trafiłem na bardzo rozbity ślad przy hamowaniu i „wysadziło” mnie przez kierownicę. Trochę się poobijałem, oczywiście palec, z którym mam problemy od dawna, jakoś tam się zawieruszył i też sponiewierał. Boli też trochę łokieć, ale nic to… ciśniemy, okładamy lodem i jedziemy dalej.”podsumował Tadek Błażusiak.

Red Bull 111 Megawatt 2018

To właśnie jego obecność najbardziej ucieszyła fanów motorsportu. Błażusiak, którego numer #111 wpisany jest w nazwę imprezy po roku spędzonym na „sportowej emeryturze” powrócił do rywalizacji. To dzięki niemu o polskiej imprezie usłyszał świat, a sama impreza wpisana została w cykl najważniejszych zawodów enduro na świecie World Enduro Super Series.

Zwycięzcę piątej edycji zawodów poznamy w niedzielę (9 września). Spektakularny start kilkuset motocykli (o godzinie 13:11) to jeden z najbardziej emocjonujących momentów wyścigu. W wielkim finale uczestnicy będą pokonywać nawet 90 kilometrów, przemierzając rozległy, przypominający krajobraz na księżycu, teren. Dla tych, którzy nie dostaną się do głównego wyścigu zostanie zorganizowany GoPro Finał B. Dodatkowych emocji kibicom dostarczy pokaz akrobacji lotniczych w wykonaniu Łukasza Czepieli. Transmisja z imprezy będzie dostępna na Red Bull TV oraz na stronie MotoRmanii od 13:11.

Red Bull 111 Megawatt 2018

WYNIKI KWALIFIKACJI

  1. Nathan Watson (KTM) 15:48.067;
  2. Josep Garcia (KTM) 15:56.547;
  3. Jonny Walker (KTM) 16:08.040;
  4. Billy Bolt (Husqvarna) 16:41.151;
  5. Taddy Blazusiak (KTM) 16:24.446;
  6. Wade Young (Sherco) 16:35.872;
  7. Dominik Olszowy (KTM) 16:41.153;
  8. Travis Teasdale (Beta) 16:46.938;
  9. Blake Gutzeit (Yamaha) 16:48.325;
  10. Manuel Lettenbichler (KTM) 16:54.968

Pełna lista wyników na redbull.pl/111megawatt

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl