Dlaczego plastikowa osłona na wydech w enduraku to nie do końca dobry pomysł?

- Piotr Jędrzejak

W przeciwieństwie do metalowych osłon, plastik ma raczej niższą wytrzymałość. Ale może się też stopić. Lub zacząć się palić…

Silniki dwusuwowe mają swoje wady i zalety. Powodem, dla których są tak bardzo lubiane w offroadzie, jest stosunkowo wysoka prostota konstrukcji, szybka reakcja na gaz oraz spora moc z małej pojemności. Jedną z cech dwutaktów jest charakterystyczna „gruszka” w układzie wydechowym. Konstrukcja silnika dwusuwowego wymaga odpowiedniego okiełznania podciśnień, stąd wymagany jest wydech z rezonansową komorą rozprężną. Komora musi mieć odpowiedni kształt, a w innym przypadku nie będzie działała odpowiednio. Dlatego w enduro stosuje się osłony na wydech – aby ten wytrzymał dłużej, a życie w ciągłym ataku korzeni, kamieni i innych przeszkód nie jest łatwe.

Rozpisaliśmy się na temat wydechu w dwusuwie, a sprawa sprowadza się do jednego. Osłona powinna zapewnić mniej problemów, a nie więcej. Dlatego osłona powinna być wytrzymała. A czy osłona może być plastikowa? No cóż, nie do końca… Zresztą zobaczcie sami dlaczego nie:

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl